• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MrsO

Inbundna är klart bäst, men helt klart alldeles för tungt och opraktisk på resan...

Nja, tre är nog i minsta laget, slinker nog förbi på stan o köper Mustafa Can - har varit sugen på den och nu när Vickan rekommenderade måste jag ju läsa!

Och jag missar bokrean!!! Ja, ja... jag får väl trösta mig med en paraplydrink...

• MrsO

Nu ska jag gå på lunch, men måste tillägga att jag skrattade högt åt Populärmusik från Vittula!

• Makens Pela

Ja du ser. Vad jag har hört så är det så med den boken. Antingen klarar man läsa den eller så gör man inte det...

• Oms

ang böcker... jag kallades för biblioteket som barn och ALLA trodde jag skulle bli bibliotekarie eller svensk litterarur lärare.

fick eget lånekort när jag var 5 år på det stora biblioteket då jg redan i så tidig ålder var välkänd där (alla mina bröder samt min mamma älskar böcker och tog med mig til biblan 1 ggr i veckan för nya lån)

läste flera böcker i veckan och älskade när bibblan hade kvällsöppet för då kunde man sitta läääänge där innan man cyklade hem (ibland fick jag sjuss av bibliotekarien Frauke :))

tyvärr så har jag inte överfört detta oerhört stora läsintresse till min dotter.. jag skäms över det och ångrar det ngt så oerhört, men jag går aldrig till bibblan längre, jag köper pocketböcker eller lånar av mamma som beställer flera böcker i månaden, varje månad, varje år...

mina favorit böcker var Tvilligarna på s:t Claire, syster Barton, mfl. älskade alla sjukhus miljö böcker (jag ville ju bli kirurg som barn) samt ALLA existerande hästböcker!har läst alla hästböcker som gjorts fram till 1990! har säkert 90% av de böckerna i min ägo oxå men tyvärr så vägrar dottern läsa dem.

• Zozo

*skrattar högt* Känner igen mig Omsan! Jag började med Odysséen och Iliaden i typ 4an eller nat och förblev mytologifantast rätt länge.

Heej flickor förresten!

Min läcka âr lagad nu - tralladida! Och jag har haft möte med typ arbetslöshetskassan nu pa morgonen... IDIO--TER!! Jag maste ha möte med vaddetnuheterigen - de som hjälper en att hitta jobb.. i FRANKRIKE fastän jag ska söka jobb i LUXEMBURG! "Ja det kommer ju inte att vara till nagon nytta men sa har det ALLTID varit och man kan minsann inte göra pa ngt annat sätt" ARGGGGGGGHHHH... Administrativa KOSSOR!

• Zozo

Naja, jag har lyckats hitta pa en ursäkt till min pjolliga väninna sa jag behöver inte aka dit över helgen och det där med att stänga ner el o gas löste jag med grannen - pieuh! Naja, saker och ting ordnar sig även om administrationen gör mig TOKIG!

Och VET ni VAD! Jag fick just in en annons som var som om den vore skriven för mig... prick jag och det jobb jag typ gör nu... Jag skickade in en ansökan meddetsamma.. Fast tanken var ju att byta domän.. Hmmm.. A andra sidan känner jag inte för att ga utan jobb sa man kan ju ev ta detta sa länge om det skulle funka.. Hmmm

• viktualia

Zozo - nu blev jag nyfiken.. tänkte du byta bransch alltså? till vad? *nyfiken*

Populärmusik från Vittula - jag garvade så jag hade ont i magen under vissa delar.. Men det är på eller av, har inte hört nån som tycker att den var halvbra..

• Snart så....

oms, hahahah ja läste oxå MASSA hästböcker, har sparat de flersta av nostalgiska skäl :)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3