ang böcker... jag kallades för biblioteket som barn och ALLA trodde jag skulle bli bibliotekarie eller svensk litterarur lärare.
fick eget lånekort när jag var 5 år på det stora biblioteket då jg redan i så tidig ålder var välkänd där (alla mina bröder samt min mamma älskar böcker och tog med mig til biblan 1 ggr i veckan för nya lån)
läste flera böcker i veckan och älskade när bibblan hade kvällsöppet för då kunde man sitta läääänge där innan man cyklade hem (ibland fick jag sjuss av bibliotekarien Frauke :))
tyvärr så har jag inte överfört detta oerhört stora läsintresse till min dotter.. jag skäms över det och ångrar det ngt så oerhört, men jag går aldrig till bibblan längre, jag köper pocketböcker eller lånar av mamma som beställer flera böcker i månaden, varje månad, varje år...
mina favorit böcker var Tvilligarna på s:t Claire, syster Barton, mfl. älskade alla sjukhus miljö böcker (jag ville ju bli kirurg som barn) samt ALLA existerande hästböcker!har läst alla hästböcker som gjorts fram till 1990! har säkert 90% av de böckerna i min ägo oxå men tyvärr så vägrar dottern läsa dem.