• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Morrn Morrn!!
    Har nyss stigit upp och känner mig pigg och glad. SOm vilken ungdom som helst. :D Då kommer Tellis med snack om pensionspengar. :o Vuxenpoäng!!! :D

Näää... men ska nog också börja skaffa besparingar, nu när det tar ettt tag innan jag kan få "riktig" jobb. Just nu kan jag knappast spara en hundralapp. :(

Gissa vad jag ser utanför fönstret? SNÖ!!! :[ OCh alla bilar rör sig i snigelfart. Hahaha! Sketkul att se.:D:?

• MrsO

Godmorgon tjejer!

Idag är sista arbetsdagen!!! Känns så bra!

Det där med pensionspengar är svårt... vi var till en försäkringsmäklare i höstas o fixade med sånt... Det är så mkt man ska ta ställning till! Är än idag inte 100% på vad jag egentligen har valt... hoppas bara att man inte står där med skägget i brevlådan när det är dags att plocka ut dem...

• Makens Pela

Härligt MrsO. Jag är inte alls avundsjuk på dig. Jag tycker det är jättekul att vara i Sverige när det är snorkallt och att jobba är minst lika kul...hm, nåja.

Jag är dock glad för din skull...

• viktualia

MrsO - säg till när vi ska pompoma så vi inte missar det!

Telestubben - ååååångest... jag har inte NÅN ordning på mitt pensionsprojekt... och nu får jag snart Omsan över mig också....*sticker ner huvudet i sanden igen*

Pass - jag var ju hos Polisen och fixade sånt för nån vecka sedan. Jag trodde att de skulle skicka hem en lapp när det var färdigt, men jag får nog gå dit och kolla läget IRL... och HUR humhum lätt är det... gissa om de har smidiga öppettider där hemma i hålan?!?! *blärk*

Pela - det är lugnt! Jag hittar i den stora staden och jag ger mig gärna ut på fler äventyr. Fast jag tror nästan att det mest tidseffektiva är att jag kommer till ditt jobb istället faktiskt. Jag ställer mig utanför ditt jobbs ingång och ser glad ut. Har inte bokat tåg än, men återkommer när jag finslipat planerna!

Godmorgon allihop!

• MuffinsTönt

Åhhh! Värst vad ni dejtar nu för tiden. Jag vill också ha dejt. *surar*

Kan inte nån göteborgare hoppa in itråden snaaaart? :?

• Telemarkgrrl

Om pensionspengar = vuxenpoäng så vill jag aldrig bli vuxen. Urk och blä alltså. I det här fallet så kan jag tyvärr inte sticka huvudet i sanden eftersom det är min arbetsgivare som betalar in pengarna och jag *måste* välja hur dom ska placeras.

Jag kan inget om det och jag vill inget veta men ändå rör det sig ju om så mycket pengar att man får totalångest vid tanken att man väljer fel. Och så kommer det en sån där liten slajmig brat direkt från Handels och berättar hur man ska göra för att inte vara idiot -- ja då känner man sig som en verkligen. :)

Omsan - han pratade mycket varmt om ditt företag. :)

• viktualia

Telestubben - man kanske skulle ta och stödja Omsans företag... baaaaaaa vad jobbigt... jag brukar ju säga att jag inte ska pensionsspara förrän studielånen är betalda.. men jag vet inte jag...

• Sister of the Night

Morning bruds!

Pensionsspara - på radion gastar de om att Omsans företag har en slags pensionsförsäkring som "aldrig kan sjunka i värde, bara öka". Det låter ju bra, om det nu kan stämma.
    Annars brukar ju alla slags pensionssparanden innebära en risk att tappa en massa kapital. Vilket ju givetvis är rätt så sugigt :D

Vad tror ni? Det är så lustigt att ni tog upp det just idag, för jag satt tidigare och tänkte tanken att man kanske borde se över sina pensionsplaceringar lite *jag vet - boooooooring!!! :( *

• Oms

Jag vet, jag vet, jag vet *studsar upp o ned i stolen o viftar m handen*

Det äer så att vi e BÄST! jajamensan så e det! vi var först m att komma på den ultimata pensionslösningen dvs precis så som sis säger den kan bara öka o inte minska i värde!

man kan tom gå en lite interaktiv kurs om det på vår hemsida som oxå visar på hur mkt man ska spara, o hur länge beronde på olika räntelägen ( man får välja) och när man har tänkt sig att gå i pension... jag ska leta upp länken...återkommer!

jag pensionspsarar inte själv då vi som ni vet inte har råd nu, men senast när jag e 35 år ska jag börja!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3