• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MrsO

Jag var också en bokslukare! Försöka peppa henne att läsa mkt Oms, det finns inget bättre sätt att öka ordförrådet, allmänbildningen och lära sig stava - och därmed att skriva bra själv!

Nä, du är nog inte normal Oms - vem vem är det i den här tråden???

Själv plöjde jag alla skönlitterära böcker det lokala biblioteket hade om Andra världskriget i 7:an....

• MuffinsTönt

Oms
    Harry Potter? Nu vet jag inte vad för smak din dotter har men jag älskade Miranda böckerna när jag var mindre. Och Kitty. :D:D

• MrsO

Bla, bla, bla... MrsO skriver i tråden som aldrig förr... MrsO vill inte jobba.. MrsO börjar få semesterkänningar...

• viktualia

Oms - vilken typ av böcker har hon gillat tidigare? Med nån ledtråd kan jag nog hitta på några tips...

• viktualia

Muffins - vill inte hoppa på dig.. men att läsa Kittyböcker är inte något strålande sätt att utöka sitt ordföråd eftersom den typen av böcker inte direkt hör till vad som lagom snobbigt kallas "god litteratur". Anledningen är bland annat att böcker är dåligt översatta från engelska och inte höll nån hög nivå i orginal.

• Oms

hon gillar inga äventyrsböcker alls! hon vill bara ha relationshistorier om barn/ungdomar i hennes egna ålder (8-13 år typ)mkt kärlek passar damen.

och rolgia böcker, hon har en underbar humor och skrattar ofta högt när hon läser.

hmmm, jag återkommer - nu e det lunch

• MuffinsTönt

Vickan
    Jag vet. Märkte det när jag tröttnade på dem. Men dem var ju spännande. :o
    Men nu har jag slutat! :D
    Nu läser jag baraaaaaaaa facklitteratur. BORING!!!!

• Telemarkgrrl

Jag tycker att Kittyböcker är utmärkta för att få igång läsintresset hos en ung tjej som inte är så värst bokintresserad. Att börja med "god litteratur" kan få en än mer avskräckande inverkan.

MrsO - nu är jag grymt nyfiken på dig. Vi har (eller iaf hade när vi var yngre) en extremt likasinnad boksmak! :):)

• MrsO

Jag gillade Barbro Lindgrens dagboks-böcker när jag var 10-12 års åldern, de känns kanske inte så up to date, men det finns säkert en modernare variant. är det skrivet i dagsboksform är det ofta ganska lättläst.

Ha, ha - ni ser vem som går i gång på böcker Har packat ner tre böcker till resan, är lite orolig att de inte ska räcka...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3