• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Åh, stackars Sis när hon kommer tillbaka hit. Jag tror att hon har en hel del att säga på bokfronten. :D

• Snart så....

oms, Diana Gibaldon har skrivit en serie på 6st TJOCKA böcker.
    Handlar om en kvinna i vår tid som åker till skottland och går in i en stonehegde och flyttas tillbaka i tiden. Äventyr/kärlek/historia en salig blandning men väldigt bra :)

• Snart så....

telis, hahaah vi har verkligen samma smak!!!!
    Tyckte de var bra fram till bok 4 sen lite trist, har nu sista boken hemma men vill ha tid att läsa några timmar när jag väl öppnar den.

• MrsO

Kan tillägga att mina föräldrar har _hur mycket böcker som helst_, högt och lågt i hela huset (men knappt en pocketbok)! Min pogo-pedagog-uppväxt har kantats av böcker. Båda är av uppfattningen att man inte kan läsa för mycket. Mammas dröm är att öppna antikvariat. Ja, ni ser växer man upp i en sån miljö kan man ju inte bli annat än skadad.

• Snart så....

sen finns en till författare som skriver romaner om australien. Enkla, lättlästa böcker som är fristående
    Tamara McKinley

• viktualia

Telestubben - noterat att det finns de som är ljummma inför Vittula!

MrsO - mina föräldrar har också drivor med böcker.. men mest facklitteratur eftersom båda är akademiker av lagom insnöad art.

• Snart så....

sen finns Katharine Kerr för fantasy-fantaster :)

• Snart så....

Behöver jag ens säga att vi (jag+sambon) mest köper böcker på SF-bokhandeln??? :)

• MrsO

Fanasy/SF är inte my cup of tea, varken filmer eller böcker. Vill läsa mer verklighetsnära skildringar.

• Oms

fantasy kan vara alldeles underbart för att göra en askungen, har man väl drömt dig bort ngn gång i böckerna värld så tror jag nog att fantasy kan tilltala de flesta.

men med måtta. har jag läst en fantasy serie så tar det tid innan jag läser ngn annan, då blir det mkt djupa verklighetsskildringar (pojken som kallades för det, ängeln på 7:de trappsteget, den 1000:de gången *hemsk bok*) sen efter sådan böcker blir det romaer och på det spännande thrillers etc innan jag e inne i fantasy snurren igen, hahaha, snacka om en cykel:)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3