• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Zozo

Förresten.. VAR e FrulLan???? Har hon semester ännu eller har hon övergifvit oss?

• MrsO

Mrs O enkät-debuterar:

2 Favoritböcker inom Kärlek:
    Hmmm? Hohaj av Elisabeth Rynell får väl kanske gå under ?Kärlek? en mkt speciell och vacker bok.

2 Favoritböcker inom Thriller
    Allt av Karin Fossum

2 Favoritböcker inom SF/Fantasy
    Läser inte SF/fantasy Eller nja? Narnia var min absoluta favorit i de tidigare tonåren? och de måste man väl ändå klassa till den här genren

2 Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker"
    Kommer inte på ngn just nu?

2 Favoritböcker inom Skräck
    Läser inte skräck

Sämsta bok du har läst?
    Minns inte?.

Vilken bok skulle du vilja läsa igen?
    Många!

Vilka böcker har du planerat att läsa?
    I resväskan:
    Ett öga rött, Jonas Khemiri
    Första stenen, Thomas Kanger
    Isprinsessan av ? ? fått med ngn tidning jag köpt?
    Tätt intill dagarna, Mustafa can

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?
    Inga, ska dricka paraplydrinkar istället men det brukar bli en hel del kokböcker, ?blädderböcker? (typ designböcker, mycket bilder lite text) och lite poesi (typ Tranströmer)

• Makens Pela

Nä jag håller med om att talböcker inte är någon hit. Antingen läser den som läser bocken för sakta eller för dåligt eller så gillar man inte personen som läser och bara det kan ju få en bok att bli dålig. Sen är det som sagt mkt lätt att somna ifrån den sövande rösten i örat (obs att jag bara lyssnar på böcker på tåget. Vid nattduksbordet har jag "riktig" bok" )

Men varför jag överhuvudtaget lyssnar på dessa böcker beror på att jag fick så hemskt ont i nacken när jag satt med nedböjt huvud och läste vanliga böcker. Jag kunde kanppt sitta och jobba om dagarna men med talböcker har jag inte ont och tågresan går fort!

• Makens Pela

2 Favoritböcker inom Kärlek

2 Favoritböcker inom Thriller

2 Favoritböcker inom SF/Fantasy

2 Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker"

2 Favoritböcker inom Skräck
    Har svårt att dra ram någon så där men favoriter finns!!!

Sämsta bok du har läst? Ja just det kanjag ju...*S* Populärmusik från Vittula

Vilken bok skulle du vilja läsa igen? Önskar att jag inte läst massor av böcker och få läsa dess på nytt och uppleva det där välbefinnande som kommer av en bra bok.

Vilka böcker har du planerat att läsa?Uj, jag har massor i bokhyllan som står på lut. Har haft lite dåligt med tid här ett tag men bättring ska ske...i maj..eller juni...eller semestern eller

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea? Har bestämt mig att inga köpa då bokhyllan är full..men man vet ju aldrig...

• Snart så....

Favoritböcker inom Kärlek:
    Tamara MacKinley
    Jilly Cooper-Ryttare/Polo (hästgalning som man är) fast vet inte om det är under "kärlek"

Favoritböcker inom Thriller
    Är mer för skräck

Favoritböcker inom SF/Fantasy
    Helt klart Hamilton!! Fast det är en salig blandning med skräck/kärlek/fantasy skriver på engelska (läser för fullt nu)
    David Eddings/Kathrine Kerr

Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker"
    Har nog inte läst någon

Favoritböcker inom Skräck
    Koontz-Väktare (sönderläst pocket hemma)samt övriga böcker

Sämsta bok du har läst?
    Röda Rummet, Alkeminsten

Vilken bok skulle du vilja läsa igen?
    Som alltid har jag mina böcker jag läser om och om igen. Jean M Auel, Koontz, Cooper mm

Vilka böcker har du planerat att läsa?
    sista delen av gibaldon, Johanne Hildebrant
    Camilla Läckberg (utspelar sig på mitt land)

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?
    Ett barn blir till + sen köper jag alltid några fler böcker. (tex kokbok)

• Snart så....

Frullan kommer nog hem på måndag

• MuffinsTönt

Zozo
    Jag läste också Da Vinci först. Frälst!!
    Sen läste Änglar och Demoner. Kände igen stilen och allt blev lite repeterad. (?)

Meeeen.... Så dyker han påvens "kammarherre" upp. Han var ju underbart beskrivet. Han lyste upp hela boken tyckte jag. :D:D

Har inte orkat läsa han "tredje" bok. I cirkelns mitt. :o

• Oms

snartis - gillar dina favvisar! lustigt att oxå pocketen av koontz- väktare e den som jag tänkte på först o skräck genren, oerhört obehaglig bok, fick rysningar i hela kroppen är jag läste dess första kapitel...

men... vad gör jag här? skulle ju jobba ju!! *ååååh vill INTE*

• Oms

min man älskar änglar o demoner, han tyckte den var bättre än Da Vinci koden och min mamma tyckte det med så jag e tvungen att läsa den:)

Zoz - jajamensan - boktips kommer att komma lite då o då:)

• Snart så....

oms, hahaha ja våra listor var ganska lika :)
    Väktare var nog den första skräckisen jag läste och bara rös o mös på samma gång.
    Underbar bok!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3