OJ vad ni babblatidag!! :o :o :o
Hej där :)
Såg att ni betat er igenom en djungel av intressanta böcker; jag sällar mig till skaran som plöjde Gröttbjörnens Folk redan i nioårsåldern :D
Detta var intressant, jag brukar vanligtvis utgöra en enmansminoritet när jag kläcker ur mig det men här var det tydligen ett helt normalt beteende av en unge i den åldern att lusläsa Jean M Auel :D :D :D
Kan någon vara hygglig och uppdatera vilken bok ni menar som handlar om shizofreni, som Omsan omnämnde "sorglig när man inser vilka det handlar om"?
Det lät spännande, men jag orkade inte backa i alla tusenförtiåtta och en halv sidorna ni skrivit under eftermiddagen!
En bok jag ständigt återkommer till är "När man skjuter arbetare" av Kerstin Thorvall. Hittade den när jag var runt sjutton år, och har den ännu. Den är så bra.
Har även hittat uppförljaren, "I skuggan av oron" på ett loppis en gång, så båda böckerna är permanenta innevånare i min bokhylla.
Jag kan tycka att gamla gulnade böcker från 30-40-50-talet (som man lätt hittar på loppisar) är vackert formulerade och intresanta att läsa.
Är lite förvånad att ingen tagit upp "Sagan om Isfolket" av Margit Sandemo?
! :)