• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Åh shit vilken svår enkät. :) Här kommer mina svar, men det är ju egentligen bara sånt som jag har kommit på när jag har tänkt i tio minuter. Skulle jag ha en vecka på mig skulle nog listan se helt annourlunda ut.

Favoritböcker inom Kärlek:
    Oj, jag blir alltid helt fast och gråter som en gris till kärleksböcker men hur många är det man kommer ihåg efteråt? Inte många. :)

Favoritböcker inom Thriller:
    Håller med om Karin Fossum, eller gamla myspysiga 50-talsdeckare som Maria Lang.

Favoritböcker inom SF/Fantasy:
    Okej, om Harry Potter räknas till SF/fantasy så säger jag Harry Potter, dom är underbara.

Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker":
    Anne Franks dagbok, alla böcker av Jon Krakauer (men mest Into the wild), Where's the mango princess av Cathy Crimmings

Favoritböcker inom Skräck:
    Alla Stephen Kings, i övrigt läser jag inte så mycket skräck.

Sämsta bok du har läst?
    Underbara kvinnor vid vattnet, guuuud vilken överskattad bok. Och Everything is illuminated av Jonathan Saffran Foer.

Vilken bok skulle du vilja läsa igen? A year of magical thinking av Joan Didion, The star's tennisballs av Stephen Fry, Vi lever av Piers Paul Read

Vilka böcker har du planerat att läsa?
    Andrea Dorias undergång av Brittmarie Mattson, Svinalängorna av Susanna Alakoski, och en massa fler som jag inte minns men som ligger hemma och väntar

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?
    Inga alls, för jobbigt att trängas i affärerna.

• Telemarkgrrl

Oj, hade jag svårt att sluta eller hade jag svårt att sluta?! :D:D

• viktualia

Telestubben!!!!!

Du påminde mig om att "Underbara kvinnor vid vatten" är en sån bok som jag inte ens lyckades läsa ut... den vara bara SÅÅÅÅ trist...

En kompis som är litterturvetare analysera det hela med att det var filmatiseringen som gjorde att boken hypades.. inte boken i sig själv!

• Telemarkgrrl

Eller huuuuuur, Vickan!! Hennes andra bok (Den amerikanska flickan) tog jag mig igenom på ren envishet. Och höll på att slå sönder något när det i slutet visade sig att det skulle komma en uppföljare! :[:

• MuffinsTönt

Efter en heldags snack om böcker så har jag lagt märke till att jag inte ens läst en bråkdel av dem böcker ni skrivit. :o

Vilka böcker har jag då läst???? :o

• Oms

Anne Franks dagbok e ju outstanding!

när jag var ung läste jag oxå böckerna vindsträdgården, blomblad för vinden och vad de nu hette, flera triologier om sjuka familjeförhållanden där barnen var inlåsta på vinden av deras galna mormor. barnen växer upp och har sin sexuella debut m varandra, får barn och sen snurrar det på generationer - knäppa böcker men jag gilalde de då.

• Oms

men muffinsen - först så e du mkt yngre än oss och för det andra tycker jag nog att du har läst fler av de böcker vi pratat om!

• MrsO

NU ÅKER MRSO PÅ SEMESTER!!!!!

Ha det bra tjejer, vi hörs om drygt två veckor!!!!!

• Snart så....

du är inte ensam Muffin, jag har heller inte läst många av böckerna som alla pratar om

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3