Åh shit vilken svår enkät. :) Här kommer mina svar, men det är ju egentligen bara sånt som jag har kommit på när jag har tänkt i tio minuter. Skulle jag ha en vecka på mig skulle nog listan se helt annourlunda ut.
Favoritböcker inom Kärlek:
Oj, jag blir alltid helt fast och gråter som en gris till kärleksböcker men hur många är det man kommer ihåg efteråt? Inte många. :)
Favoritböcker inom Thriller:
Håller med om Karin Fossum, eller gamla myspysiga 50-talsdeckare som Maria Lang.
Favoritböcker inom SF/Fantasy:
Okej, om Harry Potter räknas till SF/fantasy så säger jag Harry Potter, dom är underbara.
Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker":
Anne Franks dagbok, alla böcker av Jon Krakauer (men mest Into the wild), Where's the mango princess av Cathy Crimmings
Favoritböcker inom Skräck:
Alla Stephen Kings, i övrigt läser jag inte så mycket skräck.
Sämsta bok du har läst?
Underbara kvinnor vid vattnet, guuuud vilken överskattad bok. Och Everything is illuminated av Jonathan Saffran Foer.
Vilken bok skulle du vilja läsa igen? A year of magical thinking av Joan Didion, The star's tennisballs av Stephen Fry, Vi lever av Piers Paul Read
Vilka böcker har du planerat att läsa?
Andrea Dorias undergång av Brittmarie Mattson, Svinalängorna av Susanna Alakoski, och en massa fler som jag inte minns men som ligger hemma och väntar
Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?
Inga alls, för jobbigt att trängas i affärerna.