• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Har sååå tråkigt här.

Kokar ihop en Bok-enkät. Börjar bli snurrigt när alla skriver om allt.

2 Favoritböcker inom Kärlek

2 Favoritböcker inom Thriller

2 Favoritböcker inom SF/Fantasy

2 Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker"

2 Favoritböcker inom Skräck

Sämsta bok du har läst?

Vilken bok skulle du vilja läsa igen?

Vilka böcker har du planerat att läsa?

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?

• Zozo

Hmm.; är det bara jag som inte klarar av talböcker?? Jag tyckte idén var super ända tills jag försökte mig pa ett par. Jag klarar inte av att koncentrera mig eller sa irriterar jag mig pa läsarrösten eller att det inte gar fort nog. Ungefär som när nagon läser högt och jag bara har lust att slita boken ur händerna pa denne!
    Japp jag är och har alltid varit bokhysteriker, precis som min syster. Och da kommer vi fran ett hem där pappa är byggnadssnickare och mamma sjuksköterska, men vi har alltid haft mycket böcker hemma och debatterat det mesta. Mamma är väl all-läsare om än mest skönlitteratur och trädgardsböcker och pappa läser mest facklitteratur om astronomi:aeronautik och liknande.

• Snart så....

zozo, vilken bok menar du? Nionde Grottan? eller ska det komma ytterligare en ny????

• Snart så....

Klarar inte heller av talböcker!! Sååå seeegt och precis som du irriterar mig på rösterna

• Oms

zozo -

Grottbjörnens folk
    hästarnas dal
    mammutjägarna
    stäppvandringen
    Den nionde grottan

Jag har läst alla...flera gånger.

• MuffinsTönt

Finns det inte risk att man antingen koncentrerar sig på det man gör och glömmer av talboken eller tvärtom. :?

Annars tycker jag det är väldigt bra ide. Slipper "läsa". Hahaha!!

• Zozo

OH! Kul med enkät!

2 Favoritböcker inom Kärlek: Hmm.. "Törnfaglarna" kan väl fa räknas till Kärlek?

2 Favoritböcker inom Thriller: Allt av Desmond Bagley eller Grisham

2 Favoritböcker inom SF/Fantasy: Narniaserien & Harry Potter

2 Favoritböcker inom Biografi/"sanningsböcker": Huh? Realia? Läser i princip aldrig biografier..

2 Favoritböcker inom Skräck: Mest välskrivna är väl mästaren Stephen king, men "bra"... brrrr.. nej!

Sämsta bok du har läst? .. Hm.. Den var svar men jag skulle nog svara "la disparution" en bok pa franska skriven helt utan bokstaven "e"...
    Och en bok jag aldrig läst fôr att titeln var saaa dalig var "Hos morfar i Getapulien"

Vilken bok skulle du vilja läsa igen? Huh, läser om typ alla mina böcker, jämt, när jag inte har nagon ny. Har läst Potterböckerna (pa originalsprak tack) hur manga ganger som helst för jag älskar den värld de kastar mig in i.

Vilka böcker har du planerat att läsa? Nästa Potterbok! Annars planerar jag just inte lâsandet.

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea? Ingen aning! Brukar inte gôra det.

• MrsO

Zozo, jag är mkt skeptisk till talböcker. har inte testat än... men kan tänka mig att jag reagerar ungefär som du.

Försöker iaf få maken att lyssna på talböcker till o från jobbet *skratt*. men jag tror att han kan uppskatta det på ett annat sätt än jag... han har inte tid eller ork att sätta sig o läsa en bok, men han skulle behöva tänka på ngt annat än jobbet lite då och då....

• Oms

Snartis - det ska komma MINST en till, hon skriver på den nu!

• viktualia

Muffins.. hm... jag vet inte vad jag ska svara på din enkät... dels kommer jag inte ihåg alla böcker jag har läst.. och dels skulle det ta en evighet att grubbla mig igenom svaren... men några försök:

Sämsta bok du har läst? en smetig soppa av Danielle Steel... bläääää

Vilken bok skulle du vilja läsa igen?
    "Jag har inte sanningen, jag söker den" av Ami Lönnrott (?!?) och KG Hammar.

Vilka böcker har du planerat att läsa?
    De som ligger olästa i bokhyllan.. hm.. minns inte vila

Vilka böcker tänker du köpa på årets bokrea?
    - jag brukar försöka shoppa på nätet efter det är mycket billigare rea där än i affärer.. ingen aning.. surfar runt och letar lite...

Förra årets favvo från bokrean: Karins liv av Karin Bergman - dvs Ingmar Bergmans mammas dagböcker i kommenterad och redigerad form!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3