• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

nu har jag gogglat på bibliotekens sidor och där hittade jag massor av bra boktips beroende på genre och åldrar, har kommit upp i 28 böcker nu som borde passa dottern så det ska bli jättekul att gå på bibblan m henne idag:)

• MuffinsTönt

Jösses vad ni går igång på böcker? :?:D

Det var tider då man satt inne o läste istället för sol, bad och sommar.

Jag läste sååå mkt att jag var tvungnen att låsa in mig på toa för att morsan inte ska tjata på mig. :D

Nu läser jag knappt några böcker. Har en Dan Brown bok som jag inte ens läst klart.

• Snart så....

fast jag läser inte de mest utflippade fantasyböckerna, då blir man helt lost.

Eddings är ju väldigt enkla, eller vad tycker du omsan?`likt en 1600-saga med lite magi...

• MuffinsTönt

Har läst "pojken som kallades det"-serien. Såååå hemsk!!! :(

• Telemarkgrrl

Jag gillar såna där böcker som handlar om vad folk har gjort och överlevt. Som böcker om folk som överlevt koncentrationsläger, bestigit Mount Everest, tagit flygcert först när dom blivit blinda eller seglat över Atlanten.

Ååh, har ni läst Sickened av Julie Gregory? Av en tjej vars mamma hade Münchausen by proxy och lät dottern tro att hon var allvarligt hjärtsjuk när hon växte upp. Den var hemsk men hemskt bra.

• Snart så....

sagan om ringen är däremot helt tvärtom, första 100 sidorna beskriver ju ingående hur en hob ser ut, lever mmm zzzzzzzz höll knappt på att läsa klart boken...

• Oms

Ja Eddings e enkla det håller jag emd om, Sagan om ringen e ju mkt speciella. när jag läste den gick jag ju i 3:an och älskade beskrivningarna att man långsamt fick bygga upp spänningen - dottern däremot skulle somna direkt:)

KAtherine Kerr har jag oxå läst ja, men det var länge sen, bra vad jag vill minnas

• viktualia

Nej - jag har inte läst "Pojken som kallades det" eller böcker om Münchausen by proxy .. det är FÖR jobbigt...
    Risken är överhängande att jag drömmer ännu mer mardrömmar då.

Av samma skäl ser jag inga skräckfilmer eller något mer action alls.. har tillräckliga sömnproblem ändå..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3