• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MrsO

Vad kul Telis! Bibliotekarierna bara tittade storögt på mig när jag lånade hem 5-6 st 400-sidors böcker som jag sen kom tillbaka med efter en vecka!

• MuffinsTönt

Näe vi bilade ner till tyskland så köpte jag tre pocketböcker. Läste bara en! hade en sån jäkla åksjuka efter 5 min med boken. :o :[

• Makens Pela

Ang passet. Jag fick alltså en lapp med mig hem när fixade passet att jag hade ett pass som skulle hämtas = kvitto och på det stod det när passet skulle vara klart.

Böcker...JA!!! Älskar böcker. Nu blir det tyvärr mest att lyssna på talböcker på tåget för det underlättar nackspärren *ler* Men jag älskar att öppna en nyköpt bok som ingen annan varit och tittat i...jaja, jag är knäpp!

• viktualia

Ännu en bokslukare här! Började när jag var i Omsans dotters ålder... och har liksom inte slutat.

Senaste fynden: Tätt in till dagarna av Mustafa Can och Svinalängorna av Susanna Alakoski. Vansinnigt intressanta båda två.

Pågående: En gränslös kärlekshistoria av Aino Trosell - kommit halvvägs hittills

• Makens Pela

Vickan, vi kan väl byta numbers så kan jag ringa dig när det är klart med mötet. Men det känns bäst att först få lämpa av sig jätteväskan innan så runt centralen vore ju bra.

• MrsO

Ha, ha Pela - jag älskar oxå det där lilla "spraket" som blir när man öppnar en inbunden bok första gången! Blir gråtfärdig av sneda och misshandlade bokryggar...

• Snart så....

*räcker upp handen*
    här är en till bokmal :) Började när jag var runt 10 och har inte slutat än hahhaha
    När kompisarna läste tunna böcker tyckte jag grottbjörnens folk var för tunn :D :D

Fast jag har kanske lite udda smak för gillar ALDRIG böckerna som ligger på topplistorna. Plöjjer skräck, fantasy, kärlek på både svenska och engelska just nu.

• viktualia

va?? är det bara bokmalar här?!? skoj skoj!

Själv tycker jag att jag borde få högre mängdrabatt på Pocketshop än vad jag har med stämpelkorten.. ha ha ha...

och... baaaa nästa vecka börjar bokrean... *farligt*

• Telemarkgrrl

MrsO - men lilla gumman, tre böcker bara?! Dom kommer ju aldrig att räcka! Jag brukar räkna med en bok om dagen när jag är på semester, men så gör vi inte så mycket annat än läser heller på våra semestrar. :)

Snart så - åh, du och jag har också lika boksmak! (Förutom det där med fantasy, det är nog den enda genren som jag skippar):)

• Makens Pela

Härligt, en till galning vad gäller nya böcker och förstörda bokryggar. Och även om jag tycker att inbundna böcker är alltför tunga att ligga och läsa med eller sitta på tåget med så är dom bäst. Känslan av en inbunden bok är Så härlig.

Gillar det mesta men den bok jag absolut inte klarade av var "Populärmusik från Vittula". Klarade av 25 sidor av "?!!??" sen satte jag tillbaka den i bokhyllan.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3