• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Zozo

Tja nu är det sa att vi inte har sa manga vänner i Paris längre.. de flesta är, som vi, mer eller mindre pa flyttande fot. Vi hade manga vänner som var kanadensare och de har flyttat tbk till Quebec.. Andra har flyttat t andra franska regioner. Eller t tyskland.
    Tja när man byter land sa gör man som när man flyttar en längre sträcka inom landet.. man haller kontakt med dem som man verkligen vill halla kontakten med och da har distansen ingen betydelse. Och sa gör man sitt bästa för att skapa en ny vänkrets pa nya stället... Spännande..

• viktualia

Och min karl läser inte böcker. Jag gjorde ett flåshurtigt försök för några år sedan och han tog sig igenom en hel bok om uppfinnaren Håkan Lans... men sen tog det stopp igen...

så jag pratar böcker med vänninorna och mamma istället...

.. och stora delar av min bekantskapskrets är lika bokgalna som jag... fnisss.. och ni... för ni verkar vara PRECIS lika illa därann som jag.. ha ha ha

En rolig historia var när fostersyrran (japp jag har en sådan) och jag var tonåringar och var på Gotland med familjen på semester. Vi ville hellre ligga inne i en trång, mörk stuga och läsa böcker än att vara ute i solen.. Morsan tvingade ut oss genom att lägga en filt på gräsmattan och motvilligt pallrade vi oss ut.. ha ha ha ha

• Snart så....

elenien var bra, diggar hans kuse :D :D
    jag läste ju Belgarion och några år senare Polgara/Belgarath och gillade hur de flätade ihop historien.

• Oms

"Tow Sawyer (stavning??), Huckleberry Finn, Skattkammarön, Robinson Cruse och den typen av böcker har jag också hört mamma läsa högt! "

Ååååh! *tänker tillbaka o minns* känner våra föräldrar varandra? Tom Saywer o Huckleberry finn såg jag dessutom på sommarmorgon som barn och bara ääälskade

ja funderar på anne på grönkulla och även kulla-gulla böckerna. men kankse om 6 mån, hon e inte alls tidig när det gäller böcker...

• Oms

Diana Gibaldon har jag missat...hmm ingen klocka rigner alls.. genre?

• Oms

Zozo -
    Spännande! ja då kan ju en arbetsplats vara nog så viktigt då det är där man ofta träffar ny vänner vid flytt alternativt så får du hänga på en luxembourgs-BT-sajt:D

• Oms

Vickan - :D haha vet precis vad du säger, var lika hopplös jag - var heller hemma o läste:)

jag kunde längta till de dagen det kom nya böcker till skolbiblioteket eller huvudbiblioteket, blev jättesur om ngn segis lånade en bok som jag ville ha och brukade då tala illa om boken, haha.

• MrsO

ja, och tack vare böckerna har man hållt sig borta från den farliga idrotten!

• Telemarkgrrl

Vickan, nu får jag äntligen vara lite unik! Jag tyckte att Populärmusik från Vittula bara var så där. :)

Snartis, jag har läst alla Gabaldon-böckerna i serien om Claire och Jamie (eller vänta nu, jag kan ha missat den senaste). Gillade dom skarpt i början men sen tyckte jag att det blev lite väl många böcker om samma story utan att det hände så mycket. Men eftersom hon har sagt att dom ska dö i en brand (eller vad det nu var) det-och-det-året så måste man ju fortsätta för att se hur det slutar. :)

• viktualia

MrsO -

jaaa... ha ha... gissa vem som är småfet, beläst och lagom mycket besservisser - ?!?!

*Vickan räcker gärna upp handen här*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3