• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Zozo

Ah jag fick den som talbok av mamma men har inte kommit sa langt ännu..(Vittula)

Vickan, jag hade tänkt försöka komma Ur turismbranschen och IN pa företagskommunikationen... Nu sysslar jag med bade och men MER turism än komm...

• Oms

jaaaa illiaden, tristan o isolde och all möjlig mytologi och historiska böcker - ääälskade grekisk mytologi i många år.

läser just nu 3 böcker,
    en pännande barbara woods bok,
    en är av min favorit thrillerförfattare minette walters
    och den 3 är av paulo coelhos (stavning) böcker... salig blandning m andra ord;)

fantasy har jag plöjt igenom oxå! älskade David Eddings böcker så mkt att jag senare har blandat ihop dem m sagan om ringen etc, gillade oxå liftarens guide till galaxen som bok INTE som film!

ååååh vad jag vill vara hemma o läsa böcker nu!!! men när ska jag hinna, har somb ekant bar lite fritid och då vil jag vara m maken ju... hmm, kankse lite i helgen?

• Oms

men vad lustigt att så många här inne har o tidigt har haft ett sånt stort bokintresse - det e jag itne riktigt van vid, skoj skoj *för att använda ett Vickan uttryck;)*

vickan - tack för mailet förresten! jag har skrivit ut det!

• Zozo

A det här med böcker alltsa.. Jag har alltid läst enormt mycket, tom när jag lagar mat eller borstar tänderna..
    men jag kunde mycket väl ha Bröderna Karamasov, en Harlekinroman, Tolkiens sagan om ringen, Liftarens Guide till galaxen och Röda rummet samtidigt vid sängen.. Vadda schitzofren??!!! näh jag är absolut ingen "finläsare" utan läser allt (dock inte vad som helst, om nagon förstar vad jag menar). Däremot sa läste jag om en Kittybok för inte sa länge sedan.. Gör inte det!

• Snart så....

kan inte eddings vara något för dotterna då? eller kanske det är för tidigt??
    HAhaha har alla eddingböckerna

då måste du gilla Saga, Valhalla böckerna??

Fressten någon som läst Diana gibaldon?

• Oms

Zoz-
    du ser allt löser sig, även om det kan ta lite tid ibland! ang väninnan så vad skönt att få det besöket avbokat - känns som om du behöver lite lugn o ro och inte en massa frustration över deras sätt att vara föräldrar

ang jobbet ska du helt klart ta det om du får det och sen leta vidare till ngt annat om det inte känns rätt.

är det långt att åka til gamla vännerna i Paris m omnejd? hur gör man m bekantskapskretsen när man byter land sådär, får man skaffa nya vänner igen eller?

• viktualia

Omsan - mitt bokintresse grundar sig i min mammas MYCKET medvetna kampanj för att få brorsan och mig att läsa. Hon läste högt för oss tills vi tyckte att det gick fortare att läsa själv. Hela Anne på Grönkulla-serien läste hon högt för mig tex (kanske nåt för dottern, förresten?!?).

Tow Sawyer (stavning??), Huckleberry Finn, Skattkammarön, Robinson Cruse och den typen av böcker har jag också hört mamma läsa högt!

• Snart så....

Mina sambo kan inte läsa samtidigt som mig, jag hinner vända 2 blad innan han vänt 1 :)
    han blir helt stressad och kan inte koncentrera sig på boken.

• Snart så....

Jag har gått precis tvärtemot min mor gällande många saker bla livrädd för hästar, ogillar att laga mat, läser då och då
    Knäppt hur det kan bli egenligen

• Oms

Snartis-
    jag har inte läst Saga o Freja o allt vad de heter, min mamma har dem o envisas m att de måste jag läsa - jag kommer att äääälska dem, men jag vet inte, känns inte som jag ändå...

vilken Eddings e din favvo? jag gillar helt klart sagan om Elenien bäst, minns ff den serien som om jag hittat på den själv

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3