• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

Vickan -

Nu har jag aldrig ägt en lgh eller ett hus - men hur fungerar det här. om ni köper ett hus i hålan då det e billgiare där, äger det i några år och sen köper ett hus i Ö ostället så har ni råd? ni räknar då alltså m att värdet på huset ni köper ska gå upp så att ni gör en större vinst vid försäljningen eller? har jag missat ngt?

om så, vad är det som säger att värdet skulle stiga så pass, dessutom så går ju räntorna upp och kommer att fortsätta med det de närmaste 2-3 åren enl alla riskplacerade etc här o på jobbet och det påverkar ju husköparna mkt och gör flera objekt svårsålda.

hmm, som sagt inte riktigt my cup of tea - men du kanske kan uteckla Vickan för jag finenr det här intressant:)

• nu är jag fruL

vickan
    Okej jag förstår planen...men det känns sorgligt att du ska bo i en håla du inte trivs i i några år för att samla kapital. Men sånt är livet....

Och om jobbet är vktigare än fritiden så förstår jag även att du hellre jobbar kvar där du är nu. Men snälla glöm bara inte bort att kolla om det dyker upp några jobb i Ö! Trots att du får förlängt osv där du är nu. och oavsett hus eller så.

• viktualia

så här är det:

Hålan får snart mycket bättre väg till Ö. Motorvägsbygget del 1 blir färdigt under 2008. Då kommer garanterat folk från Ö att leta hus i hålan.

Det betyder att priserna på husen i hålan går upp. Och att vi i så fall skulle göra en bra affär genom värdeökningen och då ha större chans att ha råd med ett hus i Ö.

blev det mer begripligt?!?

• viktualia

fruLlis - näeee jag glömmer INTE att söka jobb i Ö! jag LOVAR!!!! jag pendlar hellre dit än till staden jag pendlar till nu!

Jag har INTE gett upp... bara börjat grubbla lite strategiskt!

• MuffinsTönt

Hej!
    Snackar ni om köpa hus o sånt. = vuxenpoäng! :D

Om eller snarare NÄR jag fått ett jobb så ska jag köpa en lägenhet här i Götet. Jag hänger gärna på er snack även om jag inte kan så mkt.

En annan rolig grej. Jag ska på bröllop nu snart! *lalalala* Måste hitta en assnygg klänning. :o :D

Va kan man ha i Mars när det är mittemellan kallt?

Lägenhet var det ja...

• viktualia

Muffins - gå till min favvoaffär Sasch i Kompassen så hittar du säkert nån snygg klänning!!!

Japp - vuxenpoäng på G...

Nu ska jag dra mot huvudstaden...

på er!!!!

• Zozo

Hello girls!! Världen ter sig aningens bättre idag...

Efter att köparna drog sig ur 20 min innan signatur i mandags sa har vi ny köpare till lägenheten. Signatur pa fredag sa da kan vi minsann behöva lite pompomande sa att inte den här filuren drar sig ur.

Mitt brev har kommit fram idag sa jag jobbar MAX till 26/2 och da ska här banne mig pompomas sa det star härliga i!!

Tihi - min syster ringde mig 22h30 igar kväll och da hade hon suttit pa Strasbourgs flygplats sedan 14.00... för att komma till Köpenhamn. Slutligen slussades hon via Paris (hon kom tom i taxi nagra km fran min lgh.. sniff) för att landa pa Kastrup 10.00 imorse. Det vill jag kalla försening!

• nu är jag fruL

hääääääj då vickan
    ha det så kul
    kraaaaaaaaaaaam

• Zozo

Tanke.. igar köpte jag en ny sorts te.. med kaffesmak! Varför??

• MuffinsTönt

På tal om hus&Co

Igår var jag på banken och kollade på husannonser. Såg att dem har en villa till salu för 850 000kr. Den ligger i Göteborgs mindre populära område (Angered). Samtidigt finns det en lägenhet i Örgryte för strax över 2miljoner.
    Tänk att geografisk kan skilja så mkt. Villan var ju mkt större än lägenheten. Nu vet jag inte hur pass fräsch det är men jag är 100 på att det har ngt med placeringen att göra. Knas!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3