• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Sitter halvsovandes i soffan och undrar stillsamt hur jag lyckats dressera min make till att vara huvudansvarig för tvätten.... mer än facinerande!!! Jaja... jag LOVAR att diska alldeles strax... men allvarligt.. jag har kanske varit i tvättstugan totalt 5 gånger sen i somras nån gång....

• Sister of the Night

Vicks

Hellre tvätten än disken!! :o :o :o
    Inget snack om'et.... :D

• MuffinsTönt

Sis
    Va e venusfälla? :?
    Har ingen koll idag...

• Sister of the Night

Åh! Vad kul!! *hoppar uppoch ner och viftar frenetiskt med armarna under glada tjut* :D
    JAg får BERÄTTA!

Jo, *lugnar sig lite* Venusfälla är en liten sumpäxt som äter småflugor (jag vet, det är lite otäckt för en djurvän;)) Jag hade tänkt livnära min på näringslösning :D

Nej allvarligt, den ser ut som små stänglar, och på varje sitter en "fälla" som slår ihop när en insekt hittar dit.
    Dessvärre så lyckades jag ta kål på Venusfällan efyter ett kortare tag (de är nog rätt kinkiga) men det var en rolig och väldigt udda AHD-present som jag sent glömmer!

En annan AHD köpte jag en Jordgubbskaktus till honom. :) Den levde länge, men nu ser den misstänkt knastrig ut... :D Nåja, flera år hade vi den! :) :D

Och snart är det ju Allahjärtans Dag igen....
    *romantikSister myser och börjar spinna*

• MuffinsTönt

Aha! Konstig present måste jag säga. :D
    Men hur är en jordgubbskaktus? får man jordgubbar? :?

Jag hade funderat köpa en kaktus till min grabb. Fast det var länge sen och mest som ett skämt. Men vem vet??

• Sister of the Night

Jordgubbskaktus = en kaktus som var rätt poppis när en annan var liten. Åter i roprt (frågan är om den någonsin varit borta helt...? )
    Det finns banankatus också.

Det hela är helt enkelt en bit kaktusstam, ca 1 dm ungefär, som rotat sig i en liten kruka. På denna har sedan växtodlaren ympat en annan sorts kaktus (i dessa fall alltså endera en liten rund rosa sak eller en variant som bildar långa gulaktiga "bananer"), vilken lever genom den första stambiten. Så lever kaktusarna av samma jord, näring och vatten - bara man sköter den korrekt vill säga.

Faktiskt ganska kul grej. Jag gillar dem :)
    Du har säkert sett åtminstone Jordgubbskaktusen hos någon kompis någon gång; de är rätt vanliga :)

Och inte dyra heller!

• Sister of the Night

Förresten, i motsats vad man skulle kunna tro med tanke på kaktusens -inte helt osanna :D- rykte om att stickas, så läste jag en gång att kaktus på blomsterspråket betyder "värme". (Något jag hade i åtanke när jag köpte den; att budskapet också faktiskt var gulligt, fast det vid första åtanken kan verka lite märkligt ;) :D)

• MuffinsTönt

Dem lever symbios (stavning?) med varran asså. Coolt!

Kanske ska köpa en kaktus som 14/2 present. :D Men jag vill att min ska blomma. Och gärna ha taggar noxkså :D

• viktualia

Sis - din galning..... ha ha ha ha.. utläggningen om Venusberg var verkligen underhållning.

Här har nätet svajat och maken trackar mig för att jag blir sysslolös när nätet är nere.... ha ha ha...

• Oms

sis - Legolas? valentine day ? vad är detta...vi tycker INTE lika!! va har hänt, hur kan vi fixa det här?? Terapi, trådfest eller genom förnekelse??
    *grubblar*

såklart man ska ha en dag o fira men jag menar att man inte behöver ha en dag som kommer en gång om året utan man kan kanske känna att 17 april är en bra dag i år och sen kör man en repris 25 juni tex:)

Jag e lite emot det här m valentine, halloween, thanksgiving för det har blivit så kommersiellt och liksom syftet med det har försvunnit *jag e kristen*

men appropå att fira så kör jag o maken än så länge, dagen vi träffades, förlovningsdag, bröllopsdag och födelsedagar, däremellan alal dagar man ha tid, lust o råd typ;)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3