• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nu är jag fruL

nenne förresten
    läste att jobbet du dökt inte hört av sig. KLART at du ska ringa igen. man måste visa intresse.

En kompis till mig hade sökt jobb och varit på intevju på ett ställe där jag senare började jobba. hon var skitsur för att han aldrig hade återkommit, medan han å andra sidan undrade varför hon aldrig ringde tillbaka.
    det slutade med att ingen ringde och hon började alderig där. Trots att han ville ha henne och hon ville ha jobbet.

Så RING!!!!! det visar alltid intresse.

Vickis. Nu är jag på dig igen.
    har du sökt något jobb? och kom inte med att det inte finns något. Det finns ALLTID kanske inte det som står högst upp pålistan. men jobb finns.
    OCH har ni börjat kolla boende?

• nu är jag fruL

omsan
    Ha ha ha
    tack för piken
    men jag har ju inte kunnat de gånger ni har träffats...

• Snart så....

Omsan, ni får väl boka in en helg snart så vi kan visa upp våra nunor :D :D

• viktualia

tillbaka från lunch...

fruLlis... vi har diskuterat boende mer än jobb hemma.. en variant i världen vore att köpa hus i hålan och se det som kapitalplacering för att senare sälja det och kunna köpa hus i Ö. hm... beror ju lite på hur det går med jobb för mig..

och nej - än är jag inte så desperat att jag söker vad som helst. Jobbet jag har är ju meriterande och inte helt slut än - så innan det tar HELT slut tänker jag hålla mig till rätt bransch...

... och allvarligt talat vet jag inte vad jag skulle söka UTANFÖR min bransch... men det får bli en senare fråga.

• nu är jag fruL

men vickan
    Du vill ju INTE bo i hålan
    Varför i hela hel*vete ska ni då köpa hus där
    det var bland det dummaste jag hört.
    man ska vel för sjutton inte köpa hus där man inte vill bo !!!!!
    pengar eller inte. det viktigaste är vel ändå att man trivs och har ett liv och en fritid man trivs med. Jag VET att du har det men INTE där du bor.
    och det tycker jag är sorgligt.

jag förstår at du vill ha kvar det jobbet du har just nu. men jag skulle iallafall tycka att det va jobbigt att inte veta hur länge jag får jobba kvar. Men vi är alla olika....

Och söka sig utanför sin bransch. Om det var mig det gällde. Ja jag skulle helt klart kunna söka jobb på krogen, restaurang eller liknande för att ha ett JOBB.

• Makens Pela

Jag förstår dig till fullo, Vickan!

Jag vill igentligen inte pendla till Stockholm och visst finns det massa jobb i min hemstad om jag ville ha dom men jag vägrar ta vad som helst bara för att jag inte känner för att pendla. Nån dag kommer det där jobbet som det står Pela på och då ska jag sluta pendla och så kommer det bli för dig/er också...ja det står förhoppningsvis inte Pela på jobbet men ändå...*S*

• Makens Pela

Nej hus är väl ändå dumt att köpa i hålan som du inte trivs i...om inte förr så ÄR du fast där. Köp ett hus där du/ni vill bo och låt mannen pendla ett tag!

• Makens Pela

om inte förr så ÄR du fast där DÅ...
    Vad trött jag blir, jag glömmer bokstäver och ord hela tiden!!

• viktualia

Jag har verkligen inte påstått att jag vill bo i hålan, men köpa hus i Ö har vi inte råd med utan att köpa nåt annat emellan och på så vis ackumulera kapital i en kåk eller tillräckligt dyr lägenhet. Så det handlar INTE om att jag vill fastna i hålan utan om att skapa möjlighet att köpa hus i Ö senare.

Och japp - det är ett rent ekonomiskt tänkande och jag (vi) är INTE säkra på att det är något vi tänker genomföra. Bara en väldigt intressant idé - som i så fall ska genomföras INNAN motorvägen från Ö till hålan blir färdig.

Och det här med jobb - jag tror faktiskt att jag skulle bli mer olycklig av att ha fel jobb än att bo i fel stad. TROR alltså!

• nenne78

frullan
    ah ajg vet inte vad jag ska skämmas för, men det kändes som det var ett bra svar. Då.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3