• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Fick smaka på Assam te häromdan. Smakar som Earl Grey. Jasmin te är oxå min favorit. Längtar till csn... och egen bostad.

*jag vill ha en egen måne som jag kan sitta på...* :?

• Oms

håller m dig Frullan, jag vill inte heller sitta på ett boende o vänta ut rätt läge liksom-

tex har vi fått erbj om en juste stor 3 rok här i vår del av stan(nja, på gränsen) som ev ska bli bostadsrätt men då inget e säkert m den värden så e vi bara dumma om vi byter till den och sen hoppas på att kunna köpa o sälja den för att kunna köpa ngt större här i stan för en ev vinst...

alla på jobbet säger BYYYYT guuud ni kan ju tjäna så mkt pengar på det! men vad f-n om vi nu inte gör det då, tjänar pengar alltså - vad gör vi då? vi vill ju ff ha en 4 egntligen för att vi vill påbörja bebvisverkstaden och blir den ingen bostadsrätt av den här lgh, ja då har vi ju inte råd att köpa en 4 själva för 5 mille typ!

och vi kan heller inte byta till en 4rok hur lätt som helst för den där lgh är dyr och de som har 4 rok och vill ha mindre vill ju oxå ha en billigare lgh såklart!

så vi sa nej och alla dessa lycksökare säger men herrrrrrreeeeeguuuud...suck...

som sagt livet är för kort att trixa med och hur många år vågar man vänta innan man blir gravid liksom?

• Oms

förstår irritationen Xox - men självklart ska vi pompomma på fredag nästa vecka!!!! för nu ska ni ju till Lux och har inte tid m velande köpare:)

• nu är jag fruL

zozo: jag är själv en förespråkare av bostadsrätter. om man nu har råd. jag tror också att det är en bra afftär. MEN då pratar jag om stockholm. vad det gäller hålna vickan bor i så.... Näe jag tror att eventuella vinster skulle bli marginella. det finns liksom ingen marknad alls nu.... och att den skulle växa så mycket...näe tror faktiskt inte det....
    men visst....
    har man råd OCH VILL bo där då.

men det viktigaste är ju att vickan inte trivs där. VARFÖR bo där om man inte trivs, bara för att tjäna pengar. Näe livet är för kort för att inte trivas. Pengar eller inte

jag är helt med på din linje omsan. pengar ÄR faktiskt inte allt!!! Av samma anledning som vickan inte ska bo i enstad hon inte trivs i för att tjäna pengar så ska ju ni inte bo i enlägenhet som redan från början är för lite för att ni KANSKE kan göra ev vinst.
    Näe jag skulle inte heller göra det valet.
    det blir långa år om man ska lida igenom dom. eller ha för trångt i flera år.
    Näöe rätt val omsan

• Oms

tjejer - nu ger jag upp, sticker på rean en stund tror jag, verkar roligare än att jobb aidag:)

trevlig helg allihopa!

• Oms

Xox?? ska ju självklart vara Zoz...suck!

• nenne78

men hallå, man kan inte jämföra sthlm och en håla. Jag tycker att det inte ären så dum idé, i en liten stad är det dels inte så dyrt och det är en bra grej att sitta på, man betalar ju av tills ig själv liksom. Å då har man ett hus när man sen ska köpa ett dyrare, så att man kan ta ev vinst till handpenningen eller så.

• nenne78

vi går nog inte med vinst på den lägenheten vi har. Vi köpte den ganska dyrt (huvvaligen 270.000 för en tvåa med båtplats och bubbelbadkar ) och sen har vi lånat till bilen på den, för banken värderade den till 350.000. Men å andra sidan har vi en bättre grund då än om vi hade haft en hyresrätt. AAAh jag förstår inte riktigt själv..

förresten fick jag inte jobbet. Men det kändes faktiskt ganska skönt.

• Snart så....

Nenne, 270 tusen är ju INGENTING om du jämför med stockholm *mutter*

här kostar ju en två MASSOR, buhu vi kommer nog aldrig kunna köpa något på evigheter

• nenne78

snart så
    nä jag vet - jag gillar att skrävla med stockholmare om bostadspriserna. HAHAH! Lider med er, man blir helt mörkrädd när man ser vad det kostar hos er... Men samtidigt blir det ju inga större klipp här heller, om man inte säljer till en stockholmare... *viskar* KÖÖööööp miiiiin!!!

Flytta till Gävle - nu när nya sträckningen förbi uppsala är klar tar det bara knappt två timmar till Sthlm med bil. å 1,5 timme med tåg. Weeeeh!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3