• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Telestubben - dels handlar det om det där med intellektuell stimulans.. men sen håller jag helt med i det Omsan skrev också.. om att känna att man har en del i samhällsapparaten och GÖR något...

• MuffinsTönt

Jag skulle vilja vara volentär. Till Röda Korset eller WWF. Älskar tigrar. Hade jag haft råd skulle jag vara en fadder till en tiger. :?

• viktualia

Muffins.. om man sträcker ut begreppet volontär till att även omfatta frivilligt ideellt arbete så håller jag redan på med sånt. Är scoutledare när andan faller på, en viktig insats för att ge barn meningsfull fritid! Det finns mycket att göra i den världen!

• MuffinsTönt

Åhh! Va roligt det låter. Jag är alldeles för lat för att göra ngt sånt. Har tänkt tanken men aldrig tagit tag i saken. Men jag skänker en slant när jag har råd. *nickar stolt*

• viktualia

ja det är roligt men tar tid - se mitt utbrott nyss om att min föreningsverksamhet krockar med jobbet....

och jag är uppvuxen i en familj där alla håller på med ideellt arbete så för mig är det naturligt!

• Sister of the Night

Hej flickor! :)

Zozo - ååååh, den låter ju jättehärlig!! :)
    *får något drömskt i blicken*
    utsikt över park, öppen spis, ljus och rymd... Mmmmm!

Oms - kramar tumsen för att du hamnar i en kul och utvecklande grupp! ;) Du trivs verkligen i den branchen, va...? :)
    Åh! Du låter som en "djurmänniska"! :o *blir lite extra beläktad sådär* Häst och hund, ja, varför inte? :) (I Sisters fall: Har hittills aldrig stött på en hyresvärd som uppmuntrar hållande av häst i lägenhet. Märkligt nog. :()

Muffin

Luxemburgiska :D

• Sister of the Night

Förresten Muffin, jag tyckte din kompis smeknamn på "-san" var sött
    Har sett många otroligt vackra människor i kategorin du syftade på, så de estetiska kopplingarna blir enbart positiva i mitt fall :D

• Makens Pela

Nja, idag kan jag nog tänka mig vara hemmafru...kom igen i morogn så är det nog annat!

Hörs och ses säger Pela (avundsjuk på Zozo!!)

• MuffinsTönt

Hej Sis! Trevligt att se dig på dan. :D;)

Egentligen skulle "-san" namnet vara gulligt om det inte kom från henne. Hon var en otrevlig människa. USCH!!

På tal om djur i lägenhet... Jag ville ha en tiger hemma när jag var mindre. :? Stackars mamsen! Nu tycker jag dem passar bättre i djungeln - utan tjuvskyttar. :[

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3