• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

Jag GILLAR OXÅ djur ju! *fast just det - det var ju jag som började det här djursnacket m va jag skulle göra om jag tvingades vara hemmafru*

Jag har haft katt, Skrållan hette hon och jag fick henne när jag var 11. Vi har varit fodervärd till hund, varit dag, em, kvällsmatte till hela grannskapets hundar och tränat på hundklubben m dem - MEN jag har aldrig ägt en egen hund.

däremot har jag haft hästar - ÄLSKAR hästar! uppväxt i stallar! men m stigande ålder,mindre tid, barn o def fler utgifter så har hästintresset endast hållts vid liv i mitt hjärta *och där får det närign så fort jag ser en trevlig ridväg, nysnö, stubbåker elelr vad det nu kan vara...aaahhhh - memories*

sen har jag praktiserat på en bondgård och jobbat på en annan komb stuteri, så jag kan mjölka kor för hand och m maskin, sätta på en sparkbåge på kor som behöver det och idmärka, haha -Bondmoran Oms, haha

Jag sa ju det - jag gillar djur!

• Sister of the Night

Oms

Oh my Godness! :o :o :o
    Stadspinglan är ju värsta bonnatösen ;) :D

Själv har jag aldrig varit "hästflicka". Inte för att jag inte tycker om dem, utan mer för att det helt enkelt var för långt till närmsta stall (bland annat). men visst är det magnifika djur...! Kan tänka mig att en häst är en underbar vän :)

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Long time no seee
    fruLlis jobbar så att det står härliga till. har inte suttit vid en dator på flera dag. Möten möten möten.... och jaga folk och papper...
    Nåja om två veckor så här dags så är jag i afrika
    så jag ska inte gnälla.

nu blev jag verkligen intresserad. Vet vi något om vad hemliga sis har för djur? Djur är ju nämligen mitt älsklings område. Hade jag inte varit för blödig och gråtit så fort ett stackars litet djur har ont så hade jag definitivt blivit vetrinär. Jag kan inte tänka mig en bättre vardag än att åka runt till bönder och laga sjuka djur. Ja som ni hör skulle jag bli distriktare och INTE ta hand om östermalmskärringars övergödda hundar. Nåja. Jag tog mitt förnuft till fånga och börjader inte vtrinär linjen...

Jesussss vad jag babblar.
    men jag vill veta vad sissan har för djur!

annars då?
    Snappade upp att omsan ska visa framfötterna ännu mer på jobbet. Kul.

Vickan förresten. hur går det med jobbsök och flytt? Du vet att du bara har så där 8 månader på dig nu...
    JOBBA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag läste i granntråden att någon undrade varflör i hela friden du bodde i en håla du inte gillar. MYCKET bra fråga vickan! KOm igen nu. Ta tag i det!

majsis har du börjat nya jobbet?

• Telemarkgrrl

Gomorron gomorron!

Jösses vad det var kallt imorse! Jag höll på att förfrysa låren, dom var som två stubbar när jag kom fram till jobbet. Kanske dags att ta fram långkalsonerna? :)

Hur är det egentligen med Majsan, Nenne och Jessie, har dom helt lyckats bryta sitt BT-beroende?? :o

Nu måste jag börja öva upp min ryska, vi får ryskt besök på jobbet imorgon. Dobroj vetjir, kan det betyda ?go kväll? kanske?? Jag har läst 3 år ryska men minns ingenting. :(

FruLlis, nä, Sis har inte avslöjat vad hon har för djur. Kan vara vad som helst nästan. :) Åh, jag hade också velat bli veterinär om jag inte tyckt så förbaskat synd om alla sjuka djur! Lite svårt att ta hand om dom om man håller på och gråter hela tiden. :):)

• viktualia

FruLlis - hej och kram och allt!

Jobbletandet är engagerat, men fortfarande inget sökbart. Med sökaktiviteten är MYCKET högre än den borde vara... så jag känner mig laddad!

Telestubben - har du läst ryska din seriösa varelse!!! fniss fniss.. heja heja!

Morgonrapport - surt nog vaknade jag med magjoxelände... baaaaa hit med en snäll mage! (och japp, jag lovar! inget kaffe idag!!!)

• nu är jag fruL

tele
    då hade vi samma priblem. Jag gråter också åt sjuka djur.... därav annat karriär val.

Hmmm nu måste sissan berätta.

hejsan vickis!
    SÖÖÖÖÖÖK och FLYTTA!!!!!

• MuffinsTönt

Gomorrn! Det blev sent igår så jag missade djur-snacket. Jag som äääälskaaar djur. :?

Jag har bara haft fåglar och fiskar. Tycker synd om den djur som blir min. Kan ju knappt ta hand om mig själv. :o

Oms
    Jag tror du kommer att triva som fisken i sjön. Eller vad det nu heter. :D

Sis
    Du är en djurvän, schlagerfan, antisnö-människa och bor nånstans på denna runda jord. AHA!! Snaaaart vet vi vem du är. *Mooooahahaha*
    Typ om 100år. :D

Vickan, Zozo, Telestubbies, Majsan
    Lycka till med era nya jobb resp jobbsökandet.

• nu är jag fruL

vickis
    Jag måste bara säga. jag läste ditt inlägg till någon med cancer sjuk mamma. Fy vad bra du skrev. Om jag hamnade i samma sits så önskar jag att någon kom och kunde ge mig samma stöttning och goda råd.

Nu hoppas jag dock att jag slipper hamna där eftersom min pappa redan haft cancer....
    Men ville bara säga att du är bra på sånt där.

• viktualia

FruLlis - ska bli , förr eller senare!

Men DUUUUUUUUUUU nästa vecka är sista gången du häckar i hålan väl?!?!? Borde ju firas?!? Passar onsdag eller torsdag bäst? Ska vi våga oss ut på byn eller är det restaurang Viktualia som är intressantast?!?

• viktualia

Ö.. hm...

Mitt inlägg var ett svar på det där med "sök och flytta".

Cancer - jaaa jag har som sagt gått igenom det själv och jag tror att det är lättare att skriva vettiga inlägg då...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3