• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

vickan! Du har stenkoll på allt jôôôô. :D
    Tack. ska ringa dem nu.

Zozo
    Man kommer ihåg dem allra viktigaste grejerna. En kompis lärde mig "sn*pp" på kinesiska. Japp! Det kommer jag ihåg! :D

• viktualia

Muffins - jag är en fena på internetsökningar om inte annat...

Udda språk - jag kan säga hej på lingala som är ett språk som finns i Kongo-Kinshana = Nbote stavas det nog och uttalas "nabote"

• Oms

pratar vi udda språk så e jag med, jag kan ju prata en hel del Wollof (pratas av lika många som svenskan ungefär och svenskan klassas som ett rätt så udda språk i världen) förstår ett par vanliga fraser på mandinka (pratas av än fler männsikor)

franska 2 år, tyska 1 term, spanska 1 år, och så kan jag säga Mostiika som betyder blåbär på finska, haha

men ryska? kinesiska? ungerska? näää, käste en kort thaikurs oxå och hade lite lexicon på thai/sve som jag engagerade sig i en hel del för en ca 12-13 år sedan.

Muffins - jag trodde att du kunde kinesiska (mandarin, kantonesiska)?, pratar inte dina föräldrar det med dig?

• viktualia

Jag kan göra mig förståd på spanska men bara hemskt motvilligt... däremot förstår jag desto mer.. Mycket praktiskt när vi var i Mexico på bröllopsresa tex.

• MuffinsTönt

Jag pratar kantonesiska och vietnamesiska hemma. Jag försökte lära mig mandarin. Mkt praktisk när man reser dit. Mkt mer användbart än kantonesiska enligt min kinesiske vän.

Hände en ganska rolig och hyfsat pinsamt grej. Gick och pratade med studievägledaren ang mitt läsa dubbel-projekt. Han tyckte det är vansinne att läsa två kemikurser samtidigt. :D Jag som tyckte det var smart. :?
    Men nu har han hjälpt mig att omregistrera på en oavklarad kurs så CSN pengarna kommer in iaf. Men skakade på huvet när han tänkte på mitt läsa dubbel grej. Hahaha! Cool snubbe.

• viktualia

Muffins - det är ju trots allt skillnad att fixa en kurs där det saknas en tenta eller en inlämningsuppgift - jämfört med att läsa helt nytt dubbel heltid.... JÖ....

• MuffinsTönt

Hmm... Jo, du har rätt. Men jag ska minsan (hur f*n skriver man det?) klara dem kurserna. Kommer slå er alla av häpnad. Eller vad det heter.

*harkel harkel*
    Min svenska är lite krasslig idag. :?

• viktualia

Hörri!!!

Jag kom på att vår bröllopsbild ligger på nätet ... är lite snurrig ibland... så nu har ni fått ett mail med den i...

FruLlis - om du läser detta: så hittade jag inte din mail.. men du har ju sett bilderna på riktigt..

Och Nenne - hm... det var din gamla mail som jag hittade.. aj

Var helt enkelt för ivrig för att rota runt efter fler adresser.. ni får väl säga till så mailar jag länken!

• Oms

men Vickan JAG då??? min mail har du väl båda två att skicka till, eller väljer du BORT mig?*tjurar och tänker trösta mig m ngt gott*

ska til butiken o köpa ngt gott o förväntar mig en bild på mailen när jag kommer tillbaka;)

• viktualia

Hm.. det blev verkligen JÄTTEKONSIGT när jag skulle skicka mailen.. hm.. får nog göra ett försök till

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3