• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Alltid NÅGOT!! Det är bra Vickan! Heja Heja Heja!!!!

Äntligen är jag i skolan. Ska läsa lite grann och sen är det lunch. :)

Det bara snöar och snöar här. -5grader eller nåt. Vill ha +25 grader jôôôôôô....

• viktualia

Men Muffins - jag LÄR INTE söka ett projektbaserat halvtidsjobb i min hemstad...så jag surar vidare över att det inte finns NÅGOT att söka.. blärk!

• MuffinsTönt

Jaha! Hmmm... svårt! Det är väl dags för mig att söka sommarjobb,examensjobb,halvtidsjobb, icke-studier-relaterat-jobb. You name it! Som alla andra människor.

Usch va jag är seg och pesstimist idag. HJÄLP!!! Kan man ha EMS?

• Snart så....

vickan, har maken ett jobb så han enkelt kan få jobb någon annanstans?

• viktualia

Muffins - EMS?!?!? efter mens syndrom.. ha ha.. ja varför inte..

Snartis - maken vill inte byta jobb, han trivs som fisken i vattnet där han är, tjänar bra och får utvecklas. Däremot kan han tänka sig att pendla dit för att jag ska få större sökyta för jobb... så jag spanar efter jobb i alla intilliggande län. I vår hemhåla finns det inget ALLS.

• MuffinsTönt

Exakt! EMS - nytt begrepp. Kan ske en dag efter mens tills dan innan PMS dyker upp. Varje gång man är sur/upprörd/allmän grinig så är det antingen PMS eller EMS. :D

Det är bra att han är villig och pendla. Vad jag har förstått så är det bara du som pendlar nu va? Då är det väl dags för honom att börja pendla.

PomPOM POm för jobbsökandet Vickan!

• viktualia

Muffins - jepp det är bara jag som pendlar och jag har gjort det i över 3 år. Han är villig att börja pendla om jag hittar ett fast jobb nånstans. Men det gäller ju som sagt att HITTA NÅT ATT SÖKA OCKSÅ.... buuuuuuuuu

• MuffinsTönt

Usch!!!!Du ska kanske fundera på bli hemmafru a la America? :D

Nä skoja bara... det dyker upp ngt snart. Håller tummarna!

• viktualia

Muffins....*skrattar* Är det något som kan få mig att gå igång och ha långa utläggningar om feminism, rättvisa, ekonomi, samhällsnytta och annat så är det just ordet "hemmafru".... = farligt...

Men jag ska inte gå igång just nu... bara konstatera att vi människor är olika och att det säkert finns folk som skulle trivas som hemmafruar - men att jag inte hör dit....

(Och som en liten parantes är jag skeptisk till att min make vill betala min studieskuld på 300 000.... .. själv har han ingen skuld alls.)

• MuffinsTönt

HAHA!

Antar att du förstod mitt skämt. Ngt sa mig att du e inte en hemmafru typ.

Jag skulle inte heller vilja va någon hemmafru.
    Dejtade en kille förut o han sa han vill verkligen ha ett bra jobb så han kan försörja sin fru och hon "slipper" jobba. Hmm...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3