• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

När jag gick i högstadiet var det en tjej som hittade på ett "smeknamn" till mig. Mitt namn är ju redan kort. Hon gjorde det längre genom att lägga till -"san". Kolla på mejlet som jag skickade er och lägg till s a n. Fy va fult!

Själv så hette hon Sofie. Jag gjorde samma sak och kallade henne Soffan. HAHAHA!!!!

• viktualia

Själv har jag aldrig haft något vettigt smeknamn... det finns ett som folk med mitt förnamn får höra ibland.. men jag har aldrig kallats något annat än mitt namn...

Och Muffins.. det lät inte speciellt smickrande....

• MuffinsTönt

Menar du mitt smeknamn eller hennes?

Jag använde hennes smeknamn EN gång och det var när hon var som värst. Jag tyckte jag var schysst nog att säga det då bara hon som hörde det. Tyckte "Soffan" var lite elakt men är ju allt annat än snäll. :o

• viktualia

Ditt smeknamn syftade jag på.. att kallas Soffan om man heter Sofie/Sofia är väl inte helt ovanligt...

• MuffinsTönt

Aha!
    Om inte det vore hemsk nog så fick hon min engelska/musiklärare att kalla mig det oxå! :o
    Nu gjorde han inte det hela tiden. Men en eller två ggr. Tur att hon inte pluggar samma ämne som mig. *pust*

En annan gullig/minnesvärd smeknamn som jag tycker om var till min gamla bästa kompis. Hon heter Marianne och jag kallade henne Mariiii. Vi tappade kontakten efter studenten. Men träffade på varran flera år senare och bytte mobilnr. När hon sedan sms mig så avslutade det med Mari. Det värmde mig så. Jag som trodde att hon hade glömt det. Nu har vi på ngt sätt tappat kontakten igen. :(

Allt e så snurrig hos mig just nu att jag har inte tid att umgås med alla. Får tyvärr ta dem viktigaste först.

• Oms

Ja det här m namn e ju ett helt mysterium... jag har alltid (men inte alltid av samma människor) kallats för Lisa trots att jag egentligen inte heter det. det har varit alla möjliga varianter på mitt namn och vissa mindre smickrande.

inte förrän i vuxen ålder har jag lärt mig att acceptera mitt riktiga namn och nu har jag t o m börjat gilla det (se min jobbmail för riktigt namn om ni glömt) men jag skulle aldrig ha valt att kalla mitt barn för det - never!

dotterns namn ej u som ni vet inte speciellt vanligt här (tor att det är 47 st som heter det i Sverige) men dessto vanligare i pappans hemland (om än inte vanligt ska påpekas)

dotterns pappa o jag hade mkt stora kontroverser när vi valde namn, nu när man e gift m en katolik så e det lite flera namn att välja på och då pratar vi sjävklart bibliska namn som fungerar m såväl engelst som svenskt uttal (jag har alltid varit ett fan av engelskt uttal så det blir det nog) men som sagt utbudet är stort - det gäller bara o hitta ett namn som inte redan bärs av "fel" person så att säga.

• viktualia

Och för att fortsätta min utläggning så har jag nyligen kommit på varför jag inte vill byta efternamn..

Eftersom mitt förnamn är så himla vanligt, blir mitt hela namn ovanligt med hjälp av mitt efternamn. Dessutom identifierar jag mig ganska ofta med mitt efternamn eftersom det så ofta förekommit i kombination med mitt förnamn - när det funnit fler med mitt förnamn i närheten!

Och Muffins - det där med att hinna träffa vänner.. tjaaa.. jag hinner bara nästan hålla ordning på mina... särskilt nu när folk jobbar heltid, bildar familj och bor 25 mil bort...

• Snart så....

hahahah sen har man nästan mer kontakt mer er på BT än sina kompisar. Konstigt men sant

• viktualia

Snartis... jag FÖRSÖKER hålla kontakten med de vanliga kompisarna också. ha ha ha.. men det är inte helt lätt.. har ju som sagt grymt mycket bättre koll på tex dig än min bästa kompis = ytterligt skumt!!!

• Snart så....

Det beror nog på vart i livet man är tex för mig som väntar barn och planerar bröllop. Inga av mina vänner ens planerar barn eller bröllop så då söker man ju sig till personer som är på samma bana eller nyligen varit där. Flumskriv av mig, hoppas ni förstår.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3