• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

vad kul o höra att allt e bra nu snartis! redan vecka 11, herregud tiden går fort!

men då kanske du e fit för en kommande träff häröver *hint hint* vi vill ju träffa dig oxå ju *putar lite m läppten o ser trulig ut*

har ni funderat på namn?

• Snart så....

Jaaaaa nu mår jag mkt bättre så nu är jag "fit for träff" hahahha

Vi har pratat lite löst om namn och har egentligen 2 lösa krav.
    1: inte gå att göra konstiga smeknamn
    2: passa ihop med efternamnet

• Oms

konstiga smeknamn kommer man aldrig undan - min dotter kallas för allt möjligt och det vill hon oxå - de hittar på nya smeknamn varje termin i skolan - det ena värre än det andra:)

men det e väl ÖKNAMNEN man vill undvika, namn som rimmar på eller låter som ngt dåligt, äckligt knäppt alt fula ord, och det e ju i regel lättare att undvika dem.

planerande som jag är så har jag o maken redna diskuterat namn utan att ens ha börjat m barnproduktionen ännu, haha. men jag vet m tidigare erf hur jobbigt det här kan vara. vi har hitat några tänkbara men e inte på lååånga vägar överrens

• viktualia

Namn - vi har redan enat oss om ett pojk- och ett flicknamn.. ha ha ha... Utan att ha startat bebisfabriken....

Och ev ungar får makens efternamn och båda namnen passar med både hans och mitt efternamn (om nån av ungarna nån gång skulle få för sig att byta till mitt efternamn istället).

Jag var helnöjd med våra namn tills jag såg att de var med på 10 i topp över 2006 års bebisar...

Mitt förnamn var nr 3 året då jag föddes, mitt andranamn står som nr2. Jag har sällan fått "vara ifred" med mitt förnamn... alltid kallats något med mitt efternamn inblandat... lite trist... Och min bästa kompis har samma förnamn som jag - ofanligt opraktiskt!

• Snart så....

namn är svårt, vi vill nog inte ha något som är vanligt heller.
    Jag är ju spansk så vi kollar lite på utlänska namn oxå som fungerar med svensk uttalning.
    Ingen av oss har något "typisk" Svensson efternamn heller
    Hmmmm det är svårt...
    Min bror får ju barn i april så vi väntar lite på vad de ska döpa sitt barn till. Typiskt nog gillar vi samma namn hahahha

• viktualia

Snartis - himla klurigt det där med namn.. en kompis till mig fick barn med sin spanska pojkvän. Sonen fick namnet Luis - tyvärr lite klurigt att få ett schysst svenskt uttal på om jag får säga vad jag tycker...

• MuffinsTönt

Gomorrn!

Dagen började med datorkrångel. Självklart hittade jag inte min externa hårddisk för att föra över mina bilder. Japp, dem är det viktigaste i min dator. Om man bortser från skoluppsatser. :? Men dem täntke jag inte ens på - förrän nu. HAHA!!

PoM pOOOm pomopompomm POOOOMOM! *gör en trippel volt i datasalen* Tadada!

Namn? Pojknamn gillar jag Julian eller Patrik. Svårare med flicknamn.

Igår diskuterade vi äktenskap och bröllop. Tydligen så har vi olika uppfattningar på äktenskap. Hmm...intressant!

• Makens Pela

Pom pom pom för vem det nu var vi skulle pompoma åt.

Är lite ur gängorna efter nästan TRE!!!! timmar på tåget. Någon stackars människa hade blivit så trött på livet att han/hon hade hoppat så mitt tåg fick snällt vänta på att poliserna skulle göra sitt jobb...
    (Det var alltså inte mitt tåg som körde på!)

Hörs mer under dagen om jag hinner!!
    Varför ska det alltid vara möten!!

• Snart så....

ja öknamnen vill man helt bort ifrån sen såna namn som tex Karl som alltid kommer bli kallad Kalle osv...

• viktualia

Makens Pela - fyyyyyyy vad jobbigt... tågförseningar är tungt från början och självmord är verkligen inte nån skojig anledning...

Snartis - fast det finns faktiskt folk som håller strikt på det där. Jag har en kompis som heter Lars och ALDRIG kallas Lasse.

Sen är det väl rätt många som gör som min bror. Han har ett förnamn som lätt blir smeknamn av. Vi i familjen säger alltid hans riktiga namn, medans han svarar med sitt smeknamn i telefon och hans sambo kallar honom smeknamnet. Lite mysko känsla...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3