• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Snartis - de allra flesta av mina kompisar är i ungefär samma fas. Det är mest jag som halkat lite "efter". Flera av mina vänner har köpt hus, gift sig och skaffat barn de senaste åren. Själv har jag ju "bara" gift mig än så länge. Så för just min del så känns det som att jag fortfarande har väldigt mycket gemensamt med mina vänner...

mitt problem är istället att de är dåliga på att hänga på nätet... och det är där jag har tid att vara... de använder inte Lunar, msn eller svarar på mail snabbt.. visst är det mysigast att kackla i telfon (när man inte kan ses live).. men fler polare på msn hade verkligen lyst upp tillvaron!!!

• Zozo

HEEEEJ flickor!!

Nu är jag här igen.. Pust! Har just sagt upp mig idag - champagne! (Näh, den väntar pa posten ännu.. maste dit och hämta ut den i veckan)

Vi har varit i Luxemburg och hittat lägenhet! ha, det blev den första jag sag! Vi lyckades ocksa fixa lite praktiskt jox som bankkonto och sant. Jätteskönt!

Lägenheten här var nästan sald.; Vi skulle ha skrivit pa i morse, men 20 min innan ringde de tilltänkta köparna och sade nej tack... Usch, det hade varit sa skönt att ha det avklarat! Men nu har vi en annan köpare pa gang även om han bjuder 5000 euro mindre...

Vad har ni hittat pa hela tiden?? Ngt nytt? Nagon förklaring pa Omsans effacering?

• viktualia

Zozo - spännande!!! Har du nåt jobb på g i Lux då?!? *hoppas*

Näpp, ingen förklaring till raderingen av Omsans inlägg än...

• MuffinsTönt

Jag tänker inte heller byta efternamn om jag gifter mig. Mitt förnamn + tex Svensson låter inte snyggt ihop. Svensson passar jättebra till andra namn men inte mitt iaf. Vi (asiater) har som tradition att behålla flicknamnet även efter giftemål. Istället blir man tilltalad Fru X HELA tiden!

Apropå vänner IRL och nätet. Det känns som ni är "närmare" vänner eftersom vi "träffas varje dag" och berättar så mkt för varran. Fastän vi aldrig setts IRL. Mina vanliga vänner har jag inte setts sen förra veckan. MKT skumt...

• MuffinsTönt

Hej Zozo! Det var jätte längesen. Jag fick veta av Telegirl att du har varit i Vietnam. Jag är själv därifrån! :D
    Har sett dina bilder. Jättefina! Är bara nyfiken på vart nånstans i Vietnam var du. Ville bara fråga dig det nu när jag ser dig här annars lär jag glömma av det.

• Zozo

Hejsan Muffinsen! Vi var i Hanoi, Ha long och Hué. Vi hade inte sa manga dagar pa oss sa vi fick verkligen välja ut de platser vi ville besöka..

Vickan, nej inge jobb än men det kommer säkert...

• MuffinsTönt

Ha Long och Hue har jag hört jätte mkt om. Det är såååå vackert där. Jag älskar den dialekt dem har i Hue. Ni kanske inte förstod ett dugg. :D

Du får berätta mer när du har tid och lust. Lycka till med jobbsökandet!

• Makens Pela

Hallå igen alla!

Snabbt inne och och kollar er mellan två möten.
    Hej Zozo! Tror inte vi har haft nöjet att "ses" tidigare..eller har jag i vanlig ordning förträngt såna viktigheter? (även om jag "sett" dig många gånger tidigare...smygläsare som jag var. *s*)

• Zozo

Hejsan Pela.. nej jag troro inte vi hälsat.. Goddag goddag!

• viktualia

Zozo - mitt inlägg om ditt jobbsökeri sporrade mig till att göra ännu en sökning i egna möjligheter.. har fortfarande inte hittat något jobb att söka... blärk..

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3