• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Muffins - japp jag förstod att det var ett skämt.. men jag går lätt igång ändå.. ha ha.. har nog lite temprament ändå.. ha ha ha ha...

Charmig kille... NOT!!! Tur att jag sluppit sådana i min omgivning (ingen skulle nog våga säga något sådant ha ha) och tur att du hittat en vettigare karl!!!

• MuffinsTönt

Behöver jag nämna att han är kines? Dem är ju lite "trångsynta". Även om han inte var det skulle det inte funkat ändå. Distansförhållande mellan Sverige och Kina. Nej tack! Men vi håller fortfarande kontakt och han är en av mina närmsta vänner även om vi bara snackar då och då på msn.

Men han är/var verkligen omtänksam o generös. Alltid kul att bli bjuden på fika. :D

• viktualia

Distansförhållande Sverige - Kina verkar lite galet... åtminstone i längden... Jag tyckte att 25 mil kändes ganska lagom under makens och mina första 2,5 år tillsammans...

• MuffinsTönt

Japp! Då har inte kostnaden och tiden mellan inkluderat.
    Näää... gångavstånd på 10 min är lagom för mig. :D Har jag sagt att min grabb bor alldeles brevid min skola? *perfect*

Vickan, var det innan du flyttade till hålan?

• Telemarkgrrl

Fniss, jag vill vara hemmafru! Fast det går inte hemma hos oss för då skulle maken bli sjuk av avundsjuka, han vill vara hemmaman minst lika mycket som jag hemmafru. :D

Man kan ju vilja vara hemmafru och ändå vara feminist! :)

• Makens Pela

Jag kan tänka mig vara hemmafru också...inte för att jag skulle göra vilja hålla på och städa och laga mat hela dagarna men slippa lämna huset varje morgon skulle göra Pela till en lycklig kvinna...men samtidigt så skulle man ju tappa den sociala biten och det vill man kanske inte helt göra...så fram för att få jobba när man vill med samma lön som nu, gärna lite till eftersom det kostar att vara ledig!!! *s*

mm, jag har precis ätit en underbart god potatis och purjolökssoppa...mm så gott det var!

• viktualia

Muffins - japp maken och jag hittade varandra på Internet. Vi var ihop i 2,5 år på distans medan jag pluggade färdigt. Då bodde jag i Sthlm och han i hålan. När jag hade pluggat klart flyttade jag till honom i hålan och lyckades ganska snart få jobb i grannstaden.

Telestubben och Pela - visst skulle jag kunna fylla min tillvaro med innehåll utan att jobba.. men jag är nog lite beroende av ordentlig intellektuell stimulas för att existera och just nu känns det som enklaste vägen dit är just jobb i rätt bransch.

• Oms

idag efter kl 15.00 ska jag få reda på vilken grupp jag ska tillhöra...

HÅLL TUMMARNA för att jag hamnar i utvecklingsgruppen nu! jag tror inte att jag får chansen där -för där sitter alla kunniga gamla rävar som har hand om utveckling av avd, försäkringar, samarbeten,system etc som rör min avd.

nästan alla vet redan vart de hamnar men min chef hann inte med mig innan ett tandläkarbesök tyvärr så jag får vänta...jag HATAR att vänta!!

jaa tror jag hamnar i gruppen som heter Greenhouse - där vi "unga" hamnar, vi som jobbat mindre än 10 år inom yrket och som inte är intresserade av att konsulta och utbilda -för då hamnar man i ytterliggare en annan grupp.

de som har jobbat i dryga 20-30 år de hamnade i runoff gruppen och ska jobba m de allra svåraste fallen samt vara mentorer till greenhouse grupperna

det blir 4 grupper - frågan är bara i vilken man hamnar i...

spänningen stiger...

• Oms

hemmafru skulle jag aldrig kunna vara!

inte ens som ekonomiskt oberoende, det ligger inte i min natur. då skulle jag jobba ideellt för röda korset eller ngt.

visst skulle jag kunna fylla ut tillvaron m barn o djur (skulle def ha en häst att kunna åka till några timmar varje dag, en rottweiler att gå 1000 lydnadskurser med och sådär) men jag skulle bli galen om jag inte fick vara behövd, ha en egen identitet var duktig på ngt jag själv vill osv.

fast om jag fick välja skulle jag jobba halvtid -DET e väl det perfekta, antingen halva dagar beroende på hur nära ens jobb ligger eller, bara några dagar i veckan...

• Zozo

Heej girls.. Nu ätre jag en MUFFINS! Mjammjam.. Fast konstigt nog känns det ungefär som att säga att man är kanibal i den här traden...

Vickan - ALFA-krull ska det vara! Fast jag är inte säker pa att det verkligen heter sa pa riktigt...

Omsan - haller tummarna!!!!

Telis: jotack - lägenheten är stor med vara matt mätt.. ca 100m², ljus och fin med jättebalkong längs hela vardagsrummet. Tva sovrum, kök med liten balkong, badrum och separat toalett. väldigt fin utsikt över staden och grönomrade. 4e vaningen av fem.. med HISS! Och sa var det visst ett förradsutrymme och garage ocksa. Den ligger pa gangavstand till centrum men inte mitt inne i smeten. Pa bottenvaningen ligger ett spa-institut där jag tänkte att vi kunde mötas när ni kommer och hälsar pa.... öppen spis i vardagsrummet var ocksa ett litet plus i kanten.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3