• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Pelis - träning är bra har jag hört.. jag jobbar också i den statliga sväng och råkar ha tillgång till lunchgympa...

... en F&S-variant som velat mellan olika dagar men nu landat på torsdagar igen! *glad* nu ska det skumpas igen... skumpgympa är min benämning på F&S..

Vad gör din make - blir hemskt nyfiken alltså!!!

• Makens Pela

Jag har oxå tillgång till det mesta i träningsväg på arbettid, grejen är väl att vi inte får gympa på arebtstid utan är tvungna att jobba över i så fall. Lite trist för en som ändå är borta så länge om dagarna så därför blir det sällan eller aldrig av, tyvärr eftersom det är det billigaste alternativet.

skumpagympa är en mkt bra träning tycker jag. man behöver inte komma dit i senaste träningsoutfitten. Det är bara att köra ändå.

Maken jobbar inom ABB men fråga mig för guds skull inte med vad och vad just hans avdelning heter. Dom verkar omorganisera varje vecka och byta namn så där går en stackars fru bet.

Trist Jessie, det är inte kul med arbetslöshet och absolut inte om båda blir det. Men du verkar vara en som inte kommer vara det så länge, du ska se att efter bäsisen så är det jobb på G igen!

• Jessie76

Haha, tack för omtanken Pelis - det värmer
    Jag är mer orolig för mig själv än maken, men jag ska ju vara mammaledig ett tag så det löser sig nog

• viktualia

Pelis - eftersom jag är tidernas nyfiknaste människa var jag tvungen att rota lite på nätet för att gissa bostadsort på dig... ha ha ha.. min gissning är att stadens namn förknippas med gästabud - är det riktigt?!?

åååå nu kom chefen in med en publikation som jag varit med och skrivi - SUPERFLÅDIGT tryck!!! hi hi hi hi hi hi!

• Makens Pela

Absolut, det tror jag nog. Sen är det väl jobbigt att mannen också blir arbetslös men som sagt så är han kock så bör han väl kunna få jobb inom kort. Trist bara om det blir massa hleger och kvällar. Det är inte kul, jag vet..
    Men jag håller alla tummar jag har!!!!

• Makens Pela

Gästabud?? Nu har jag missat något?
    Din tidigare hemstad och min hemstad hette samma sak förr, fast med olika riktningar..*s* Snacka om rebus!

• viktualia

Aha! Då gissade jag fel! Men det är ju inte 12 mil från staden v till staden s.... jag gissade först på det.. men det var ju bara 10 mil.. ha ha.. jag är ju kulturgeograf - det kanske jag inte avslöjat.. ha ha ha ha ha

• Makens Pela

Jo det är 12 mil, från mitt hem till station och sedan till Stockholm..*s*
    Tågvägen är det nog bara 10 mil, men med bil så är det ca 12 iallafall vad alla säger. Jag går på hörsägen!

Snacka om att du är bra på detta att luska ut saker och ting på små detaljer!!

• viktualia

Fniss.. som sagt.. grymt nyfiken, slängd i nätsökning och geograf - då är det ju klart att jag måste knäcka det där.. fniss fniss

Och din hemstad passerar jag ganska ofta - oftast med bil. Ikea brukar besökas där eftersom det är ett större Ikea än Ua och det som är närmast mig dvs Öret.

Facinerande att det ändå tar sån tid att pendla mellan din hemstad och storstan... jag hade gissat på lite humanare tider! Men visst diskuteras det en massa förbättringar av tågtiderna genom div satsningar.. (som blir av 2040 eller så men ändå?!?)

• Makens Pela

Nästa gång du passerar får du titta in på en kaffe!!

Japp, det har talats om det länge nu men istället ökade dom tiden i höstas för att dom skulle veta att tågen kom fram i tid...

Nu ska jag dra från jobbet, måste ju hinna med till Gävle!

Ses sen tjejer!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3