• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Schysst ordnat Majsan!!

Omsan har ju nära till Gärdet så hon borde haka på också!

Frågan är väl om det går att ta sig till Sthlm med stormkaos och annat.. ska göra vad jag kan...

Och så tar vi en girls night out ikväll!

(mycket skojigare än att åka hem och tvätta som plan A var)

• nenne78

*rotar fram tältet ur förrådet och fixar fram en gasolvärmare*

Vill ni ha öppningen på tältet mot stan eller mot vattnet? Soluppgång över hamninloppet kan ju vara mysigt, och sen fira ner sig på stången för frukost. BRATWURST!

• Telemarkgrrl

Hmmm, nu känner jag att Susanne Lanefelt-utstyrseln är helt fel! :D Den duger ju för gymnastiska pompomsövningar men inte den sortens gymnastiska övningar som jag tänker på nu. Tänka, tänka....brandmän.... Jo, jag tar min skolflicksuniform, kort veckad kjol, knästrumpor, vit blus och håret i tofsar. Kommer att se ut som Britney Spears i den där videon .... *f-n, att jag är så dålig på att komma ihåg låttitlar*

• nenne78

hit me baby one more time *juckar mot dörrposten*

• Telemarkgrrl

Mot stan, Nenne!! Man vill ju ha så nära hem som möjligt, vettu. :D

• nenne78

åkej!
    Hur fan sätter man upp ett tält på ett tak med tinanr och torn?!?! Det får bli på trottoaren utanför, alldeles vid dörren till de stora...bilarna...

• Jamsan

Nenne!
    Varför inte sätta upp tältet inne i brandmännens träningssal (för en sån har dom väl) så blir det varmt och skönt för oss! sen om vi gör en brasa mitt på golvet gör väl det ingenting med en massa brandmän som kan komma och spruta

komma och spruta hmmmm

• viktualia

Men nenne!

Man tar bara några lastpallar som underlag, det brukar funka att ställa tält ovanpå sen! hi hi

*trådens andra friluftsnörd ger sig till känna*

ha ha....

Apropå friluftsnörderi:

Min svärfar fyller år snart och jag har övertygat maken och svärmor om att de behöver en gasolbrännare till trangiat.. de bor ju mitt ute i skogen och i änden av både telefon- och elledning. Så jag får i uppgift att storma (om uttrycket tillåts) iväg till Naturkompaniet efter en dylik pinal! *nöjd*

• Jessie76

Hej hej... Pompomning på G hör jag
    Jag är feetpååå!!! Men konjaken vill jag inte haaaaa blääää

Sonen har en brandmansutstyrsel som jag lånar, den är liiite för liten (duh!!! Han fick den när han var 4 ) Men det är väl ok?
    Trycker ihop juvrena och knäpper - är dock lite rädd att jag ska skjuta knappar skarpt *funderar* Hmmm..... Jag får lov att dra lite gaffatejp runt... Sååja
    Lackstövlar och en slannng tar jag med mig
    Vart dejtar vi??? Jag åker till flyget nu och liftar - okej? Jag måste ju för fan hinna i tid!

• viktualia

Jessie - vi kan ses utanför brandstationen i Gävle, det ligger mitt i stan.

Ta planet till Arlanda och tåget till Gävle så ser du brandstationen från tåget nästan.

Lät som en GRYM utstyrsel!!!! GO Jessie!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3