• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Sister of the Night

Varsågod Muffin! :)

Vad betyder "xie xie"? (man är nyfiken som sagt... )

Vickan! Ska du komma dragandes med rödvin nu också..... buhuuu... :( :( :( Nu blev jag också sugen!!

• MuffinsTönt

xie xie betyder tack på mandarin. Det är det enda ordet jag kommer ihåg efter 2 terminers pluggande. :D:D

Nu när vi e inne på viner. kan nån tipsa om ettt gott vitt vin som inte är torr som öken? Gärna fruktig.

• viktualia

Men Sis - vad hindrar dig från att äta och dricka?!?

förresten.. jag tror att du skrev en obesvarad fråga i min gb på min hemsida - i ett hemligt meddelande.... Japp jag är född i april 1977, 5:e närmare bestämt.

• Sister of the Night

Muffingirl

Aha, då vet jag. Hur uttalas det då? *
    Efter två terminers pluggande? Som jag och mina halvkassa tyskalektioner då! :D

Vickan

*skratt* Det är ju inte det att jag känner mig hindrad att äta och dricka - förutom det lilla faktumet attdina rader gjorde mig vansinnigt sugen på VIN och det har vi med största säkerhet inget hemma.

Maten sen - tja, visserligen äter jag inte kött men det hindrar ju inte att själva anrättningarna kan låta rejält mumsiga *me loves god mat* och då måste man ju LAGA maten.... *slö och lat Sister skruvar sig besvärat inför denna ohyggliga uppgift*

Hmmm... undrar om det finns kvar nåt at sambons goda lunchgryta med ris...?

Bollen åter till Muffin - mitt enda tips på gott vin är "Rotlack" - ett rött alkoholfritt som jag snöade in på för några år sedan. Men jag vet inte om det stämmer in på din beskrivning. Gott var det i alla fall - men så gillar jag ju rödvin också :)

• Sister of the Night

Bollen till Vickan

Men då är du ju Vädur! (trodde du var Oxe med tanke på din förkärlek för att greja med god mat och dryck)

• Sister of the Night

Hihihi... Tanten i Trygg Hansa-reklamen... Henne gillar jag också :D

• MuffinsTönt

Jag är Oxe. Men jag gillar inte att hanskas med mat och dryck.

• MuffinsTönt

hur man uttalar xie xie? Hmm... som k:et i kedja. ungefär så låter det, tycker jag.

• Telemarkgrrl

Jag är också oxe och jag älskar att hålla på med mat och vin.

• Sister of the Night

Muffin

Jag tror jag hänger med :) *mumlar tyst för sig själv och smakar på ordet*

Då är nog Tellis den mer typiska Oxen av er två :D
    Men du kanske sitter inne med andra Oxe-egenskaper istället?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3