• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

*tar en paus o stutsar in*

Jag var inte heller nån väsk människa förut. Sen hittade jag en jättefin sotr tygväska. Nu har jag den överallt.
    Annars är jag ingte väsktokig. :D

Jag har:
    * läppglans
    * plånbok
    * korthållare,
    * "neccecär" (ni vet) med plåster, medicin, nagelfil , m.m
    * mobil
    *kamera är även en kameratönt
    * plus bra att ha grjejer

• Sister of the Night

Muffin

Allt det där låter ju som grejer jag också skulle kunna tänka mig att ha i väskan...
    "Bra-att-ha"grejerna verkar klart misstänkta dock :D (Man vet ju aldrig. Kan ju syfta på pianon, trädgårdspool och allt möjligt annat... ;))

Förresten, vad heter de där stenformationerna i grottor? De uppåtsträvande har ju ett namn och de nedåtsträvande ett annat som låter nästan likadant.
    Stalagmiter va? Eller? *hjälp?*

• MuffinsTönt

Sis
    Bra att ha grejer kan vara tröja, skor, strumpor, GODIS!!! Vatten är ett måste. Ett tag när jag hade mobilen på ljudlös med vibration så trodde min pojkvän att det var en ... ja du kan nog gissa vad det e. ;)

• Sister of the Night

*fniss! :D*

Extra tröja kan ju vara ett bra drag förstås. Är så tråkigt när man är ute och gör nåt med kompisarna och så plötsligt blir det kallare ute och så är det enda man kan tänka på om man ska orka pysa hem och klä på sig mer eller om man ska vara lat och stå ut (vilket nästan garanterat resulterar i en fet förkylning några dagar senare... :()

Godis - haha, skulle jag aldrig kunna ha "på lut" i väskan sådär, det skulle ju ta slut med en gång :D
    Men tuggummi kan jag faktiskt ransonera på ett ganska förståndigt sätt åtminstone :)

• MuffinsTönt

Under julen hade jag FYRA lussekatter bara för att jag är så himla sugen på dem och vill ha ngt at äta medan jag julhandlar. SÅÅ stor väska har jag. :D

Måste tillägga att jag inte har mina pengar i väskan. Utan i byxfickorna

Har inte du nån väska alls, Sis?

• Telemarkgrrl

Joooo, jag är pryd!

Just nu håller jag på med en bok som handlar om en eskortflickas öden och äventyr och där står det om saker som man inte hade aning om att folk ägnar sig åt!! Jag rodnar på var och varannan sida.

• Sister of the Night

Muffin

Du är kul! *ler och nickar gillande*
    Lussekatter i väskan, bara för att man blir småsugen... Det är lite Sisterfeeling på det resonemanget faktiskt :)

Ööööh, nej, jag har ju oftast inte det (okvinnligt va? ;) :) *skratt*) Nej men det mesta jag behöver lyckasjag mosa ner i fickorna. Vilket ju oftast inte är så mycket...

Men går jag på krogen och bär klänning -vilket förekommer- så finnsdär ju oftast inga fickor att mosa ner stuffet i, och då måste jag ju ha en liten väska.

Min mamma har vänligt nog löst problemet åt mig genom att inhandla en liten svart sak som passar min stil. Den rymmer exakt det nödvändiga (i festsammanhang ingår lite "bättra-på-make-up" i "det nödvändiga") och jag gillar den. Den har hängt med bra länge :)

Jo, oftast har jag också slantarna i byxfickan. Men har man klänning och inte vill handla på kortet så är det inte så dumt att ha en eller två undralappar "löst" i väskan :)

• MuffinsTönt

Det låter som en intressant bok, tele. Även om jag skulle rodna lika ofta. :D
    Vad har den för titel?

• Sister of the Night

Tellis

Så det gör du, det gör du.... :D
    *Sister ser utpräglat misstänksam ut*

• Sister of the Night

Ni är pryda båda två alltså? :D :D :D :D :D :D :D

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3