• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nenne78

*dricker ni the el kaffe i mugg/glas?
    ---- hemma - höga glas, fik jumbokopp (bara the) ----

*vad dricker ni till maten,vardag som fest?
    ---- mjölk, vatten, vin ----

*lagar ni flera rätters middagar hemma?
    ---- ja, om vi har gäster eller firar något. Äter sällan ute men min man är grym i köket ----

*blandar ni egna drinkar hemma?
    ---- vi har ett välfyllt barskåp men vi festar antingen på öl, vin eller grogg å då är de tju bara läsk och sprit vi hade någon drinkfest någongång och det var skoj, sen har väl minmman och en kompis till honom suttit och komponerat egna drinkar (de hann inte göra så många förrän de blev apfulla, gissa vad förvånade jag och kompisens tjej blev när de raglade ut ur köket) ----

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Nu blev det seriöst och som vanligt lite snurrigt...

Omsan - japp! Att leva utan barn innebär en enorm frihet - läs bara FruLlans utläggning. Själv reser jag som ett skottspole och behöver sällan passa tider annat än till jobbet. Maken och jag lever både ett gemensamt OCH varsitt liv och det är perfa!

Och det är en sak som jag grubblar över.. jag är så himla EGO och vill tex träffa polarna ensam. Och onekligen kommer det bli mer komplicerat när man får barn som också måste tas hand om.. hm.. Maken och jag kan inte längre enkelt bara säga "Jamen då åker du dit och jag hit och så ses vi om två dagar".... HMMMMMMMMMMMMMMMM hur fnnnnnnnnn ska det gå....

*grubblar*

..men å andra sidan har jag nog lösningen: Om vi får barn så är det nog bara för mig att ta med mig ungen och åka hem till mina päron - som garanterat kommer gå i spinn av lycka över barnbarn och vara PERFEKTA barnvakter.
    Och så kan jag träffa Uppsalapolarna utan unge och karl!

Så! Nu löste jag det tankemonstret också!!!

• Meddelande borttaget
  • nenne78

- Godaste ölsorten nånsin
    **** åh gillar det mesta... men min senaste favorit är Red stripe (jag tror det är från jamaica). Jag är periodare, ibland vill jag bara ha ale, ibland carlsberg hof allena (det enda som funkar till fotboll)****

- Mest köpta ölen på Systemet
    **** carlsberg Hof ****

- Mest köpta vinet
    ***** haha, ett tag levde jag på valle d'oro tills det blev för mycket en fest och jag sprutlackerade en kompis toalett med rödfärgad pyttipanna. Men det var flera år sen... Sen jag slutade på bolaget så dricker vi inte lika mycket, å vi köper sällan samma viner. Gillar mest chardonnay om det ska vara vitt (beroende på mat till...) och min senaste favorit är melbac-viner från argentina *****

- Bästa puben nånsin
    **** hmmm... det får väl bli Bishops arms här i gävle då, eftersom den öppnade efter rökförudet så där luktar det inte inpyrd r*vhålsmun, fast vi går ju nästan aldrig dit*****

- Mest besökta puben (flest antal besök av dig)
    **** McGills i Gävle alt Galways i sthlm (skäms ni för mig nu?)****

- Godaste maten på restaurang
    **** provsmakningen inför vårt bröllop (jo, det var lika bra då men jag mådde så illa av för tajt torselette) på Bankens bar & Brasserie i Falun, å när jag senast var i sthlm och åt på Hotellet, det var ruggigt gott (rödingfilé med mandelpotatis mm) åååh tapas!!!****

• Meddelande borttaget
  • nu är jag fruL

Klart att barn inte tar skada av barnvakter

tvärtom så tror jag att dte är betydligt farligare med föräldrar som är extremt rädda för att lämna bort sina barn eller ens låta folk hålla i dom när de är små.

de barnen får ingen naturlig kontakt eller förtroende för andra människor än mamma och pappa. Jag tror att man då blir både blyg och osäker. Det MÅSTE självklart inte bli så... men
    Dessutom så blir man ju så otroligt bunde som förälder och det är inte bra.
    För precis som omsan skriver så är det ju så att utan lyckliga föräldrar så blir familjen inte hel och lycklig. och det är ju iallfall målsättningen.

Näe barnvakter ska utnyttjas som attans. Vi hade det och jag fullkomligt älskade att få sova borta hos folk. Väldigt tidigt. Jag tyckte att det var otroligt spännande.

Vickan: men jag tror att alla i vår ålder som INTE har barn är mer eller mindre EGO. Vi har ju skapat vårt liv och vant oss med det under många år. Varför ge upp något som man gillar?
    lösningen är vel att man kan gilla andra saker också. Men jag förstår vad du menar. jag som älskar att festa, åka på festival och gå ut. Hur ska det gå....?
    JO bra, för allt har sin tid. Jag skulle nog inte gilla att fortfarande leva mitt liv när jag är 40-45. Näe ´man måste våga gå vidare. Då blir man rikare.

Men din lösning om uppsala var vel lysande!!!!

• Bröllopstokiig

- Godaste ölsorten nånsin MILLER
    Den är bara så gooooooooooooood, synd att man inte kan dricka den på ett tag!

/Smygläsaren

• nu är jag fruL

jag har inga barnm omsan
    men jag backar upp dig ändå

usch jag tror att lille jessie ligger hemma och mår illa
    stackars

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3