• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nenne78

ha det så trevligt! *vinkar glatt och önskar att man kunde haka på* mmmm gratis kääääk...

• Meddelande borttaget
  • Jamsan

nenne och vickan- tack för förklaringen
    haha jag såg att jag visst kastade om orden lite...

usch och fy vad jag är trött och seg vill egentligen bara hem, men min kompis är redan i stan och väntar på mig, försent att banga alltså..

• nenne78

åååhhh *snyft* jag vill inte jobba mer. jag vill vara LEDIG och vinna på lotto... Då kan jag jobba som trivseltant på demensboende eller något annat najs ställe och bara byta glödlampor på sinn höjd.

• Jamsan

haha Nenne...
    trivseltant, det lät som drömjobbet man vill ha om man vinner på lotto
    Förresten praoade jag på ett demensboende när jag gick i nian, det var riktigt skoj, farbröderna och tanterna sprang runt i korridorerna och pratade strunt med mig. Efter 2 minuter hade dom glömt vad dom sagt och man fick höra hela storyn igen. Härliga Sen spelade jag piano för dom hela dagarna, vi sjöng alltid " det blir bättre och bättre dag för dag..." Kändes lite sorgset att spela den men gamlingarna tog i så dom nästan sprack

• nenne78

jamsan
    jaaa jag tycker det är skitkul! Jobbade som vårdbiträde flera somrar på en akutavdelning för gamla, kan man säga. De som bode växelvis hemma, eller precis hade kommit hem från lasarettet efter en stroke, i väntan på äldreboendet eller annan utredning... Hur kul som helst, men slitsamt och dåligt betalt, tyvärr.

Har hur många härliga historier som helst! Visst är det tragiskt att de blir helt borta, som anhörig tycker man nog det inte är lika kul, men det är ändå en glädje med dessa människor... aah hehehehe!

• nu är jag fruL

ha ha ha
    mysig story majsan

Jag skulle inte ha något emot att bli lyxhustru....
    jag vill inte ha ett måste-heltids-jobb----

• nenne78

min mamma (som är sjuksyrra) jobbade ibland på samma avdelning. Så hon kände alla tanter och gubbar. Hon berättade om en man att han var väldigt duktig att sjuna i sina dagar, så om jag frågade honom så sjöng han säkert gäran en bit för mig.
    Så när jag var hos honom frågade jag lite försynt, om inte *ppiiiiiip*, som var så duktig att sjunga, kunde sjunga en fin sång till mig. HÄE! jag kan väl inte sjunga heller!! Skrek han förnärmat och vände bort huvet (han var sängliggande). Nähe tänkte jag, det var värst.
    Någon dag senare var jag inne på samma sal (det låg 4 i ett rum) och hjälpte en annan farbror. Då ropar gubben i sängen "PASS PÅ!" jag vänder mig om å då benhåller han stenhårt i grindarna så att han sitter upp, å så sjunger han en jättefin gammal visa. Sen släppte han greppet och dråsade ner på kudden igen och låtsades sova (?).
    slut!

• Jamsan

Ja visst finns det nån glädje i dessa vilsna gamlingar, dom lever i sin egna lilla bubbla, de är gulligt att vissa flirtar med varandra såå sött
    Jag tycker det är hemskt att det är så pissigt betalt i såna yrken, där man verkligen gör en insats..

Undra vad mitt drömyrke skulle vara om jag vann på lotto hmmmmmmmm vet inte

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3