• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

FruLlis - jag som är MINST 1000 gånger präktigare än vad du är... (svårt att käka hämtsushi i hålan där det inte finns något sådant...) kan inte annat än vara lite avis... det går ju inte riktigt att leva som ni om man inte bor som ni gör....

Men nåt som kanske tröstar är att när ungen väl är ute så verkar det i alla fall på mina polare som fått barn - som att hela tillvaron vänds upp och ner och då kanske man kan ta tillfället i akt och få ordning på det ena och anda.

Sen är det ju lättare om man tycker att det är skoj med matlagning och jag har ju muppat in mig på det...

• Meddelande borttaget
  • nu är jag fruL

vickis
    Ja det är vel en av fördelarna med att "bo mitt i smeten" i huvudstaden att det ALLTID finns god mat inom räckhåll. Jag och maken älskar att gå ut och tillhör de lata människorna...så det blir ofta så.
    Sen vad det gäller hämt mat...ja det finns ju lika mycket...

Men jag tycker egentligen att det är ganska kul att laga mat DOCK inte vardagsmat när man kommer hem sent och är hungrig. Därav allt ute ätande...

Men det är ju skönt att höra att det går att styra upp sina dåliga vanor när man får barn.
    MEN eftersom vi älskar att gå ut och äta så kommer vår bebis snabbt bli bevandrad på söders restauranger

• nu är jag fruL

omsan
    Precis så säger alla, att man inte saknar sitt tidigare liv utan att det är naturligt att ägna sig åt lego och dricka te än öl och krogen.
    och jag tror att det komme bli så för mig med. Jag är en exakt kopia av min mamma på alla sätt. Hon älskar fest och kalas ännu mer än jag och levde vel som vi gör innan dom fick barn.
    MEN hon hävdar alltid att det kändes helt naturligt för henne att INTE leva det livet när hon fick småbarn. Honm saknade det inte.

Sen kan det hänga ihop med att mina föräldrar var väldigt duktiga på att inte låta barn bli ett hinder. De tog med oss dit de skulle och ingenting var någonsin ett problem eller uppoffring.

Sen är både jag och maken helt inställda på att vi ska lära oss att utnyttja barnvakter. Inte bara för att gå på krogen osv, utan för att vårda vår kärlek. Jag tror att det är super viktigt att man får bara vara vuxna älskande ibland och inte föräldrar. Näe man får anpassa sig men INTE sluta leva.

• viktualia

Förresten Omsis... det ska ju finnas folk till allt och jag tycker att det är överlattjo att laga mat. Flerrätters blir det nästan alltid på helgerna, gillar att hitta på förrätter på härsan och tvärsan. Och inte behöver det bli så mycket krånligare för det heller..

fnissar lite åt din kommentar "du har flera recept memorerade vet jag redan" ... alltså...fniss fniss

Jag antar att du menar att jag verkar ha koll på vad olika recept innehåller och det finns ett enkelt skäl: Jag är matallergisk och för att kunna leva ett hyfsat normalt liv måste jag ligga steget före och veta vad vilken maträtt innehåller!! Annars skulle jag behöva ställa dumma frågor 1000 gånger oftare än vad jag gör nu!

• nenne78

hej! Känner att jag måste göra ett tillägg i min debatt om studenter som fikar. De vänner jag har som pluggat/pluggar (dvs alla) kan fika huuur länge som helst, just för att de har hela dagarna (jaja men nästan) på sig att sitta där och umgås, läsa, eller vad de nu gör. Medans en annan som bara hinner fika på lördagasshoppingen tar temuggen i tre klunkar och bullen är uppäten innan man ens har satt sig ned. Sen att man inte har råd med mer än jumbokoppen te så är det ju en annan sak.

• Meddelande borttaget
  • nu är jag fruL

MEN helt klart att det kommer bli en MEGA förändring i våra liv.
    det känns helt vansinnigt läskigt emellanåt och jag får frossa och undrar om jag är redo.
    Sen i nästra sekund så kommer jag på att
    JA det är jag

• viktualia

FruLlis - det där håller jag helt med om! Att man som föräldrar ska utnyttja barnvakter för att vårda relationen! När jag var liten hade vi väldigt ofta barnvakt i form av mormor och morfar eller farmor och vi led inte ett dugg! Mamma och pappa reste bort utan oss några gånger och vi hade jätteskoj på hemmaplan! Så ska jag också göra!!

Och förresten! Det finns hörselskydd till småbarn så att man kan gå till ställen med hög ljudvolym - det har mina polare till sina ungar!!! De är URSÖTA med hörselkåpor i barnstorlek!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3