• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nu är jag fruL

Men guuuuuuuuuuuuuuud
    jag kom ju ihåg att jag bakade pepparkakshus med mina syskonbarn innan jul

FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT
    jag ljög
    räknade det tydligen inte riktigt som att baka.

men okej...jag har inte bakat SJÄLV eller hemma sen 1990

SORRY

Näe du kakan... Nåt fik följer jag inte med till.
    Tycker oftast att de är så otroligt omysiga. Visst finns några gamla andrika ganska mysiga i gamla stan... men där hänger bara massa hormonstinna deprimerade tonåringar så det går bort

Näe fik är inte min grej. Har inget till övers med dom. Totalt omysigt. Går mycket hellre på ouben. DÄR känner JAG mig hemma

• nu är jag fruL

ha hja ha omsan
    jag är INTE särksilt hipp eller inne
    snarare alkoholiserad
    näe då oroa er inte det är jag inte...

och jag håller HELT med tycker INTE att barn hör hemma på puben eller krogen.
    DOCK kommer jag och maken att fortsätta och gå ut och äta och lillen får helt klart lov att följa med.

Om det funkar förståss...

Men annars får man vackert lov att utnyttja hur mycke morsan velat ha barnbarn i 100 år. Nu ska hon minsann få vara barnvakt så det skriker om det

Näe inte barn på rökiga krogar...men brunch ställen och restauranger, självklart!

• Telemarkgrrl

En enkät!! Måste svara innan jag drar ut på stan med mamma...

Åååååååh, jag ÄLSKAR fik!! Och att fika! (Omsan, kan du inte göra en enkät om bästa och sämsta fiken också?? Jag vill ha tips! På bästa fiken överallt i världen. I Lule också Jessie! )

* Favoritbakverk all time?
    Rysk banantårta. (Finns bara på ett fik i hela världen vad jag vet. )

* Vad bjuder du ofta på när du har "kalas"?
    Jag vill alltid prova nya saker men senast var det en sffransmorotskaka.

* Vad äter du oftast på fik?
    Det beror på vad som finns men det brukar bli i den här ordningen: lussekatter, hallonmoussebakelser, våfflor med sylt och grädde, chokladbollar (om hemmagjorda, inte Delicato), kanelbullar. (Alltså, jag äter inte allt det där! )

* Dricker du te eller kaffe?
    Te

* vad bakar du helst?
    Lussekatter , mjuk pepparkaka och rulltårta

* vad äter du INTE (bakverk)*
    Princesstårta eller annat läskigt med mycket mandelmassa och grädde

• viktualia

Först ett inlägg i "cafédiskussionen":

Jag tycker att det är olika i olika städer. I Götet finns det en massa fik, där jag gärna hänger. I Sthlm blir det mindre fika och mer riktig mat eller öl för min del. Det finns säkert förklaringar till det...

I mina "vardagsstäder" blir det varken eller.... hm... eller i jobbstaden blir det after work ibland. I min hemstad..hm... grubblar jag så inser jag att jag har bättre koll på matställena än fika, fast visst fikar jag ibland.

Så jag kör lite mittemellan!

Nu till enkäten:

Kladdkakemuffins!

Har aldrig kalas i meningen "bara bjuda på fika". Jag bjuder i stort sett alltid på två- eller trerättersmiddag när jag bjuder hem folk.

Mackor och muffins

På fik: Smaksatt latte, på jobbet vanligt kaffe med mjölk. Hemma: alltifrån kaffe från espressomaskinen till gott te - helt humörsbundet!

* vad bakar du helst?
    Kladdkakemuffins och Pizzabullar

* vad äter du INTE (bakverk)
    Avskyr vispad grädde i alla former, är inte nåt fan av kokos heller.

• Telemarkgrrl

Stackars Majsan, hoppas dagen fortsätter bättre än den började!

• Telemarkgrrl

Åh dear, när jag läser mina svar på enkäten så inser jag varför byxor och blusar spänner så mycket över magen.

• viktualia

Telestubben

Du frågade efter mysiga fik.... här kommer en spontan lista:

Stockholm
    - runt S:t Eriksplan finns ett gäng.. nån av dem heter Vurma och där finns VRÅLGODA varma mackor
    - Gamla stan: Håller med FruLlan om att de ställena befolkas av deppiga tonåringar (gäller Västerlånggatan). Lite bättre är det med ställena runt Stortorget!
    - Annars har man rätt schysst utsikt från fiket på Debenhams

Göteborg
    - Tintin, Engelen, Evas Paley, Garbo, Dali, Rosa Pantern - ni ser... jag FIKAR i Götet!!

Uppsala
    - Klassiska Ofvandals är ett givet besöksmål!! Odinsborg ute i Gamla Uppsala också!

Näeeeeeeeeeee Jag ska ju JOBBA... får lika turistguide nån annan gång... återkommer då med fik i Visby och andra metropoler - fråga mig - jag är ju GRYMT berest i Sverige.. .fniss fniss

• Meddelande borttaget
  • nenne78

åh, har bara smygkikat utan att logga in, men nu var det ju en ENKÄT! LOL!!!

åh måste man välja?!??! moccatårta

kladdkaka, bullar, muffins med olika smaker, sist var det kladdkakemuffins (vickan - du å jag!). Eller var det morotskakemuffins?

morotskaka

Te eller helst varm choklad. Saft!

* vad bakar du helst?
    bullar med olika fyllning
    kladdkaka
    muffins
    jättedasslockscookies

* vad äter du INTE (bakverk)*
    vadå "äter inte"? åkej, gillar inte heller mycket grädde men allt går ner i min mage utan att gnöla!

• nenne78

eftersom jag aldrig pluggat på högskola har jag inte heller lärt mig fika. Det verkar studenter vara riktigt bra på.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3