• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Zozo

Heej girls! liite tidigare idag... det var ju ENKÄTER pa G...

* Favoritbakverk all time? Hmmm.. svart.. nagon slags chokladkaka eller Mummos syltfyllda finska munkar, sk "grisar"!

* Vad bjuder du ofta på när du har "kalas"? Nagon form av tarta, för det gör man sa sällan annars. Favvis är en sak med nötmarängbottnar.

* Vad äter du oftast på fik? äter sällan ngt men dricker massor av kaffe/the. Kan bli en muffins kanske? Eller en "macaron" här i Frankrike

* Dricker du te eller kaffe? Bade och - alla tänkbara sorter.. är i princip kaffemissbrukare..

* vad bakar du helst? Hmm.. bakar sällan, men tycker det är kul att baka brödbullar.

* vad äter du INTE (bakverk)* äcklig fransk smörkrämsjulstock - blärk!

• MuffinsTönt

Zozo, du som bor i Frankrike.
    Måste fråga dig en sak. Vad äter ni till frukost där borta? Sist jag var där så fick jag en crossiant med nötchoklad av ngt slag och kaffe/juice. That´s it!:( Var jätte hungrig efter det...Jag som trodde breakfast a la Great Britian. Råkade ajg hamna på en billig hotell eller är standarden så? Bra att veta tills nästa gång.

• Zozo

OCH en tiiilll:

Godaste ölsorten nånsin: Ja det maste bli en Adelscott, särskilt den "rousse" (röda?) som fanns ett tag..

Mest köpta ölen på Systemet: öh, systemet? Vad är det? Jag bodde 15min fran Danmark de första 20 aren av livet och i Frankrike de 10 senaste aren... under studietiden var jag inte mycket till ölmänniska.. föredrar vin... eller CHAMPAGNE...

Mest köpta vinet: Hmmm.. vet faktiskt inte. Det är antagligen Lansons champagne eller nat.. Brukar sällan köpa samma vin manga ganger..

Bästa puben nånsin: Ajaj.. svar fraga igen! En i Utrchet i Holland tror jag. Saa härlig stämning!

Mest besökta puben (flest antal besök av dig): Tja, det maste väl vara antingen Karpuben i örebro eller den där puben i stan vad den nu hette igen...

Godaste maten på restaurang: en Chateaubriand jag fick en gang pa en kvartersrestaurang i Pantin, strax utanför Paris

• Zozo

Muffins.. Här har de billigare hotellen oftast (men inte alltid) sk "kontinental frukost" som bestar av kaffe/the, variant av wienerbröd (kan tex vara en croissant eller ett chokladbröd), ibland en bit baguette och smör/marmelad. Fransmännen äter ofta ingen frukost alls.
    Varianten kontinental buffetfrukost är ok, eftersom man da far plocka mer om man vill.
    Engelsk el Amerikans frukost är mycket rikligare och innehaller ofta varma saker som stekt ägg, bacon etc

• MuffinsTönt

Aha! Ok, men vad har dem istället för frukost? Brunch eller bara kaffe?

• viktualia

haha! nu är jag gladare!!

jag rymde lite från jobbet och pratade skit med lite folk från grannkorridoren! MYCKET skojigare än att sitta på sin lilla rumpa!

dessutom har magen lugnat sig så nu är det bara nästippen som lider...

nu gäller det bara att JOBBA lite...

och Zozo.. Örebro var det ja... hi hi... Klaras, P2 (eller nåt sånt), Björnstugan?!?

• MuffinsTönt

Usch! Jag har bara suttit här o surfat på internet. Snart ska jag sticka oxå. Får väl ta igen det på kvällen.

Såg att MQ har börjat sin rea. :D Shopping!!!

• Meddelande borttaget
  • viktualia

hm... Omsan.. jag har inte nån aning om jag rapade av det där avkoket eller inte.. jag rapar ju mer eller mindre jämt i alla fall.. märker sällan nån skillnad mer än när de riktigt stora rapanfallen kommer..

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3