• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nu är jag fruL

Nej då vickis jag schappar inte,. har bara jkastat i mig lite mat, Kålpudding så jag lär förpesta er lägenhet ikväll

Hmmm MYCKET svår enkät faktiskt...

- Godaste ölsorten nånsin
    Hmmm kan inte svara faktiskt... Näe måste nog säga irläns cider inhandlad på Irland typ Coopers eller Bulmers. Slår ALLT plus att det alltir är så troligt mysigt på irlänska pubar. SÅ ska man ha det INTE nåt jävla mesigt fik

- Mest köpta ölen på Systemet
    Hof

- Mest köpta vinet

Hmm måste vara Cordoniu mosserande kanske följt av L chardonnay

- Bästa puben nånsin
    hmmm går inte att säga på rak arm. Har varit olika under olika tider i livet. Kvarnen anser jag vara allt annat en genuin dock... OT jag vet... Däremot pelikan är genuin och trevlig...kommer hägt på listan. Black and Brown är trevlig...Alla pubar på irland...näe jag kan inte välja.

- Mest besökta puben (flest antal besök av dig)

Ha ha ha Kellys och Cityhallen tror jag
    inte nuförtiden dock men jäääävlar vad jag hängt där

- Godaste maten på restaurang

Går inte heller att klassa. Vissa dagar älskar jag gourmet mat och sätter höga betyg på det. Andra dagar är rotmos och fläsklägg på Humlehof det enda jag vill ha i hela livet. Så helt omöjligt att säga
    Men kanske den restaurang i paris där jag och maken t förlovningsmiddag för massa år sedan...sjukt god mat och speciellt tillfälle

som sagt vickis MYCKET knepig enkät.

• Jamsan

Tack för vågen Frullan Den satt fint..

Har nu lugnat ner mig lite.. KUL med enkäter Jag vill också påpeka att jag inte är en typisk Cafébrutta utan umgås hellre över en öl eller ett glas vin Jag har alltid varit så, och det har slutat med att mina tjejkompisar inte ringer mig längre när det är fikatajm eftersom jag alltid bangar, men när det är öldags och ut-och partajadags ringer alla

• nu är jag fruL

majsis
    ha ha ha
    precis lika dant med mig
    enda gången jag gått med på att fika var när en av mina bästa kompisar fick barn och inte kunde gå på puben.
    Annars No fiiiik!

• Jamsan

Favoritbakverk all time?
    Chokladmuffins och morotståra (min egen)

* Vad bjuder du ofta på när du har "kalas"?
    Frysta köpta bullar och morotstårta

* Vad äter du oftast på fik?
    svart kaffe

* Dricker du te eller kaffe?
    Kaffe

* vad bakar du helst?
    saffransbiscotti åhhhhh vilken deg

* vad äter du INTE (bakverk)*
    sån där tårta med gele och frukt på toppen

• Jamsan

men frullan nu måste du vänja dig av med puben och bli mer av en fiiiikatyp
    Har ditt underbara pluss sjunkit in nu?
    SÅ JÄKLA HÄFTIGT
    men nu blir det alkofri öl... Hos Vickan ikväll var det va?

• Jamsan

- Godaste ölsorten nånsin
    Carlsberg export på flaska eller Corona

- Mest köpta ölen på Systemet
    se ovan plus Mariestad och Staropramen

- Mest köpta vinet
    Masi och Santa ines

- Bästa puben nånsin
    En dööööhärlig pub, lokal eller grotta i Barcelona. Känns som man förflyttats till 1800-talet. Enorma ölsejdlar och långa träbord där alla sitter på en lång rad och ALLA pratar med ALLA Fåret hette den, kommer inte ihåg det spanska ordet.

- Mest besökta puben (flest antal besök av dig)
    Se ovan, det var förra sommaren och sen är det nog O-baren ovanför Sturehof eller Lion bar, Sveavägen, sunkpub med billig öl... många förfester har spenderats där..
    Gillar att dricka öl på Hard rock också

- Godaste maten på restaurang
    tapas och krämiga pastor kanske..

• nu är jag fruL

näe plusset har INTE sjunkit in. Tvärtom jag betvivlar helt totalt att jag är gravid. Måste ta ett nytt test i helgen för att förvissa mmig...

ja jag vet att jag måste bli en muppig fika tant nu...

alkoholfri öl blir det...spännande ??!

• Jamsan

alkofritt vin och öl tror jag är ett perfekt komplement, man kan nog inbilla sig att man får sig ett rus Liksom att doften och smaken tar en tillbaks till gamla minnen och sen sitter man där och tror man är lullig haha

Ungefär som när man var 13 och drack första gången.. Man tog en klunk från folkölen och skrek *JAG KÄNNER AV*

..går och lunchar..

• viktualia

pip...

nu har jag också ätit lunch... och mår nog ännu mer pyton än innan..

...är nog för blä-ig för att skriva enkätfrågor idag... URK... men ni svarade ju snällt både Majsan och du FruLlan!

fast just nu är jag inte sugen på att gå på pub... jag vill lägga mig under en filt och försvinna ett tag...

• nu är jag fruL

låter inte bra det där vickis... orkar du verkligen med besök ikväll?eller är det bäst med en lugn klappa på maken kväll?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3