• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Meddelande borttaget
  • MuffinsTönt

Hej Tjejer!
    Vad mysigt med lite kaffe och skvaller. :D

Oms
    Jag kan inte heller jobba inom äldreomsorg eller sjukhus. Gillar inte lukten och dem VITA väggarna. Jag blir så himla deppig. Samtidigt är det ett jätte rogivande och meningsfullt jobb. Jag skulle bar bli deppig och få ångest tillslut.

Barn... Tycker om dem så länge det inte är mina egna.

• viktualia

Oms - du gissade rätt, mina scoutungar har främst varit tonåringar... plus att jag har ständig jour på en del av lunar där tonåringar beklagar sig över livet och jag försöker svara.. så jag kan nog bidra med en eller annan tanke...

Vården - Jopp! Två somrar i hemtjänsten minsann! Karaktärsdanande och hemskt nyttigt.. men.. verkligen inget för mig på riktigt.... Känns dock bra att ha varit där som sagt!

Nu ska jag laga mat till fruLlis!!

• nu är jag fruL

hejsan tejor
    nu ska jag hem till vickan och få god mat. Jag VET att den är god redan innan jag smakat den för vickan KAN laga mat. jag har testat

ha ha ha
    hoppsa att ni får en toppen kväll tjejor, sköt er eller sköt er inte, det är heeelt ert eget val. jag skickar dock en liten blöt slemmig puss

smack där satt den och önskar på återseende...
    vickis är du redo
    here i come

puss på valfritt ställe till alla
    dock inte på några aladåber nenne

• Sister of the Night

Hej flickor

Gamlingar som är så mysiga :)
    Jag skulle inte frivilligt välja omsorgen, dels för att det är kraftigt underbetalt enligt mig (med tanke på arbetsinsatsen och ansvaret, skäms på sig de som beslutat att arbete med människor inte ska betraktas som mer värt än så! ) och dels för att det är ganska svårt attställa sig neutral inför doften av andra människors bajs :(

Men om man frånser pysslet med att byta blöjor och så, OJ vilket häftigt jobb!
    Vilka historier de kan berätta, vad de har att lära.... oss.

Jag är nog er förtjust i gamlingar än småbarn, förmodligen för att jag har mer vana av de förstnämnda.
    Jag vill bli en cool tant med lång silvervit hårman när jag blir gammal :D

Apropå fikankäten (som ni rdan lämnatsen länge, I know) så kan jag konstatera att Omsis har kopplat det där med smaskigt fika. Blåbärspaj med en flooooood av vaniljsås, yammie... :) :) :)
    Kaffe eller te, det kvittar lika. Häll i mig bara :D
    En stor stark eller ett glas rött. Jag är inte omöjlig! :D :D :D

Apropå gamlingar igen: jag känner igen det där med taxin som står och väntar... *ler* Minns en farbror som med jämnamellanrum skulle flytta till sin son, så ville jag vara så snäll att ringa taxin nu...
    Jag brukadesäga att vi måste väl ha lite kaffe först
    *ler ömt*

• MuffinsTönt

Sister
    Har du lst roliga historier tråden? Där dyker det upp roliga historier om gamla människor. Mkt underhållande! Vem vet vi kanske blir såna i framtiden. :D

• MuffinsTönt

Bidrar med ett exempel!

En buss åker med ett gäng gamla damer på motorvägen , på väg från en shoppingtur.

Så blir busschauffören knackad på skuldran en liten, gammal dam som
    undrar om han vill ha en handfull jordnötter. Chauffören tar tacksamt emot och mumsar i sig. Efter omkring en kvart knackar den lilla, gamla damen honom på skuldran igen och undrar om han vill ha en handfull jordnötter till. Han tar emot dem igen och gottar sig med nötterna. Detta händer 5 gånger till och då frågar han varför den gamla damen och de andra damerna inte vill ha nötterna själva.

"Vi kan inte äta dem för vi har inga tänder" svarar hon.
    "Men varför köper ni dem då?" frågar chauffören.
    "Jo du vet; vi bara älskar chokladen som är utanpå dem" svarar damen!

:D:D:D:D

• Sister of the Night

Uuuuhhhhuuuuuu...... :( :( :(

:D :D :D :D :D

Japp, SÅNA blir vi! ;) :D

• Telemarkgrrl

Men jösses vad ni skriver tjejer, roligt!

Har läst igen massor med sidor och jag vet att jag tänkte på flera ställen att du har så rätt, Muffinstönten. Fast jag kommer inte ihåg varför jag tänkte det.

Idag har det varit en blandad dag, har haft lite trevligt med min mamma men jag har också blivit så sjukt irriterad på henne. Hur kan det komma sig att hon kan reta upp mig så? Man borde vara tillräckligt vuxen och klokt så att man kunde ha överseende med en del knäppa saker hon gör/säger, hon är ju inte så ung längre.

Nu ska jag svara på enkäterna även om ingen bryr sig så här arton timmar efteråt.

PS: Jag såg att vi hade smygläsare här inne, vad läskigt! Jag som trodde att jag visste vilka jag satt och pratade med.

• Telemarkgrrl

- Godaste ölsorten nånsin
    Ingen, öl är äckligt

- Mest köpta ölen på Systemet
    Ingen, har nog aldrig nånsin köpt öl på systemet

- Mest köpta vinet
    Stoneleigh Sauvignon blanc

- Bästa puben nånsin
    Hope and Anchor

- Mest besökta puben (flest antal besök av dig)
    Hope and Anchor (jag var utbytesstudent i England och var på puben en gång om dagen. Minst. )

- Godaste maten på restaurang
    En ljuvlig kalvfilé på The Loft som smälte i munnen. Mmmm....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3