• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Min mamma är cool även om hon har sina sanslösa sidor. Vi har väldigt skojigt tillsammans, men överdos är just överdos. Tycker lite synd om maken eftersom han inte har samma tålamod med min knasmamma som jag.. men å andra sidan är ju hans föräldrar småknepiga också.

Min mamma (och pappa) var 29 när jag föddes, så de var varken jätteunga eller jättegamla. Jag tror inte att det hänger på ÅLDER utan på hur man KÄNNER sig!

Det handlar om man har tappat bort sitt barnasinne eller inte. Och på dig låter det som att du tvekar över att din mamma nånsin haft något barnasinne.... och sånt är ju bara att beklaga...

Men jag tror INTE att man måste bli som sin mamma, visst påverkas man mycket men det sägs ju att vissa egenskaper hoppar över en generation. Så i vissa avseenden är jag mer lik min galna mormor än mamma....

• Jamsan

Det är ju bara att bestämma sig att inte bli grå och tantig! Bara för man kommer upp i ålder så behöver ju inte alla plaggen i garderoben POFF! förvandlas till beiget och grått.. Varför är det så för vissa. Inte för att all tantighet ligger i kläderna men ändå. Vissa går in för att inte synas mer och vill gärna kamoflera sig mot de gråa husväggarna!

• viktualia

HÅRDSOCK fruLlis HÅRDSOCK....

åååååååååååååå

Jag älskar den här trådens förmåga att förgylla arbetsdagen!!!!!

• Telemarkgrrl

Haaahaa, du är snäll du Majsis!! Men cool lär jag nog aldrig bli. Fast med så dåliga coolgener (maken är inte heller så värst cool) lär vi nog inte få några coola barn heller. Så våra nördbarn ska väl inte komma och klaga på oss.

(Ehhhh, det resonemanget funkade ju inte efter som jag är ocool och klagar på min ocoola mamma )

• viktualia

Och Telestubben!!!

Måste fråga: Vad är det för ocoolt med dig? Var i ligger bristerna? Vad skulle du, enligt dig själv, förändra för att bli coolare? (Även om du inte tänker göra det så är jag nyfiken på vad coolheten består i)

• Telemarkgrrl

Nä, det är just det som är problemet tror jag - min mamma har alltid varit tant i bemärkelsen gammal till sättet och sinnet. Det finns ju gråhåriga tanter som är hur coola som helst. Men så är inte min mamma. Hon har aldrig tagit för sig av livet och dansat på fester. För tusan, hon GÅR aldrig ens på fester! Inte har hon några kompisar heller utan sitter bara hemma med pappa.
    Och allting som inte är som hon är van vid är läskigt och farligt och ska helst undvikas.

• Jamsan

Okej Tellis! Men så är ju inte du! Du verkar ju vara i farten med det mesta, du går t.om och träffar vänner från BT.. och hur farligt och modigt är inte det?!

Bestäm för att aldrig bli likadan! Alla går ju inte i sina föräldrars fotspår! Min sambo tex gör allt för att inte bli som sin far. Han har ärvt många av sin pappas fina sidor men tänker hela tiden på att inte ärva de tråkiga..

Go tellis du är cool!

• nu är jag fruL

usch tele sånt är inte bra. Man ska inte bara sitta hemma...
    MEN eftersom du reagerat på det så tror jag att risken att du ska bli så själv inte är särskilt stor. Man styr sitt eget öde och sitt eget liv, så det så. Vill du inte hamna i en bingolotto soffa så behöver du inte. Man är sin egen lyckas smed. Så se till att DITT liv inte blir grått. det behöver det absolut inte bli.

Sen vad coolhet består i vickan. det beror nog helt på vem man frågar.. En tonåring tycker nog att edt är att tjuvröka coh ha senaste modet.
    Själv anser jag att det är coolt att se till att LEVA och vara nöjd med sitt liv. Oavsett om man gillar knyppling eller hårdrocksklubbar så är det coolt att se till att man är nöjd med sitt liv och settilll att göra det bästa av det.

• Telemarkgrrl

Jo, fast jag märker ju att jag redan har en del av hennes drag som jag inte gillar. Jag är ju inte heller nån egentligen festprisse som tycker om att dansa och jag har svårt för att mingla och prata med okända människor på fester. (Om dom inte är som Omsan och Vickan förstås, då räcker det ju med att nicka och humma lite instämmande ibland )

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3