zozo
huvaligen, jag tänkte faktiskt göra en skrivbok med do och don'ts med föräldragrejer. Har sett så många förändringar så man blir mörkrädd, samtidigt som man ser att det faktiskt funkar precis som vanligt för andra.
Första gången min morbror (som inte är så mycket äldre än mig) kom och hälsade på med sin dotter. Innan hon föddes brukade vi alltid vara där, spela spel, dricka öl och ha riktigt kul ihop med han och hans tjej, när vi var och hälsade på i min gamla hemort. Så nu kom de till oss och skulle vara där lör-sön. Lördagen möttes vi på IKEA och gick igenom alla affärer som finns där - enbart barnavdelningarna givetvis. Där de bor finns närmsta H&M 7 mil därifrån.
Första morgonen vaknar ungen vid 6, de pratar och skrattar högt *zzzzzzzzzzz*, kommer in vid 8 och väcker oss genom att slänga henne på oss. Jaja, vi mornar vidare och går upp kl 9. Heeeej säger vi när vi kommer ut i vardagsrummet. SSSSSSSSSSHHHHHHHHHHH!! hon ska sova nu!!!
jaha... vi gör frukost och ska bara se på när Anja ska åka störtloppet kl 11 innan vi far ner på stan för att shoppa. Mycket irriterande eftersom de känner sig lite stressade att hinna med allt. Tror oss inte när vi säger att det inte öppnar förrän kl 11 i alla fall.
Är nere på stan halv 12 och då börjar racet : barnavdelningarna på H&M, KappAhl, Lindex m m IGEN! Båda klagar på huvudvärk och kl 1 har de åkt hem. Inga kunde vara gladare eller mer besvikna än vi. Glada för att vi slapp höra deras gnäll om att dottern inte trivdes att hållas så, var trött, de var trötta, ooh vad sent ni går upp nu blev allt galet.... Och besvikna att se hur de glömde bort sig själva. Ville de köpa något åt sig själva kanske? Eller vad ville VI titta på? Då hade vi ändå erbjudit oss att ta barnvagnen för att de skulle kunna gå runt lite själva på stan. Men då kunde ju hon bli gnällig...
aaah det kanske inte var så hemskt men DÅ kändes det skittråkigt. Var det så man skulle bli?!?!