• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Jamsan

*tänkar så hjärnan blir överkokad*
    Sister- visst hittar han henne ute på nån landsväg nånstans och hon har en cykel? det är det jag får upp i huvet

oj nu låter jag som en sierska också
    spoky...

• Telemarkgrrl

Åh, bästa romantiska scenen är ju helt klart den i Pride and Prejudice! Men bara i BBC-produktionen från 90-talet nångång med Colin Firth och Jennifer Ehle. Colin Firth är bara så yummie där!

Hottaste får jag nog också säga att Titanicscenen är. HUR får dom det så immigt!?

• Sister of the Night

*fnissar*

Syltis

Attans då!:D
    Jag har bara sett den en gång för rätt länge sen, men skulle lugnt kunna spana igen. Den var så jättecharmig... :)

Jo, det lät lite clairvoyant sådär :):D

Det kan stämma. Det var nåt med en massa jagande i alla fall, nån rosbuketthar jag för mig att är inblandad samt nån längtradare (?!)
    (NU vart det rörigt vill jag lova!! :D)

• Jamsan

tellis-
    man måste nog köra på så svettar sprutar (och inte bara pitten ) om det ska bli så där immigt

Sister-
    Måste nog ringa pappa, hon kollar på den filmen en gång i veckan typ... han kanske också är frälst i kärleksscenen

• Telemarkgrrl

Sorgligaste scener då?

(Förlåt min brist på fantasi här men jag är så sjukt dålig på att komma ihåg filmer)

Jag gråter alltid redan till inledningsmusiken till Titanic och till begravningen i Fyra bröllop och en begravning, ni vet när Matthew läser på skottska dikten "Stop all the clocks, turn off the telephone.."

• Jamsan

åh jag gråter ju jämt, men nu kommer jag inte på en ända..

eller jo..A perfekt day eller nåt sånt med Kevin Kostner Han åker runt med en liten kille hela filmen, och sen dör han i slutet

kommer att återkomma för jag har ju ett helt lager av gråtscener, är bara lite trög nu

• Telemarkgrrl

Hmm, när jag tänker efter så skvalade jag till Top Gun också, när Goose dog. Jag gråter nog nästan till varenda film jag ser tror jag.

• Sister of the Night

Syltis

Hihi, din farsa är garanterat en grosse romantiker :)

Och så imman i "Titanic"scenen: Ja, det kan man verkligen undra. Hur GÖR de egentligen? Det immar ju onekligen på rätt bra... :D

På tal om imma och nuppa; har ni sett reklamen där två nyckelpigor har sex på en bilruta? Ååååh, vad den är kul :D :D :D(skrattade högt första gången jag såg den)

Tellis, oj, den där dikten är ju gråtkramande även på svenska.... *rysa*
    Sorgliga scener... hm, ja, i "Grabben i graven bredvid" (hört talas om den? ;) :D) så finns ju en scen där mannen kommer till drömkvinnans dörr och finner den låst, och alla prylar utplockade... ;)
    Där är det allt lite sorgligt en stund!

Värstingsorgligt:
    Braveheart, när hans far dör.
    Braveheart, när hans älskade mördas.
    Braveheart, när drottningen sörjer hans förestående avrättning.
    Braveheart, när han avrättas.

Ronja Rövardotter, när Skalle-Per avlider.

Och OK då, Titanic såklart:
    När det gamla paret bädaar ner sig en sista gång och inväntardöden tillsmmans 'snyft!*
    Titanic, när den lille pojken står och skrik-gråter högt av rädsla *snyft!*
    Och Titanic, såklart, när Leonardo di Caprio dör och hon släpper taget... *hulk hulk*

• Sister of the Night

Och "Leon", när Leon dör - och räddar den lilla flickan *storbölar*

sträcker sig efter servetterna*

• Telemarkgrrl

Näääe, Sis, nu sitter jag här och hulkar framför datorn och jag som inte ens har sett Braveheart!

Filmen med nyckelpigorna, är det den där hela bilen gungar? Den är bra!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3