• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nenne78

Oms
    nä, jag hade inte tänkt det men så dök det upp och jag slängde iväg ett mail...

Måste bara kolla mitt värde på marknaden

Vickan, det lööööser sig för dig med! det är jag alldeles säker på, helt plötsligt brukar vägen dela på sig och man bara känner med magen åt vilket håll man ska. Det kanske är i år, eller om 3 (men jag tror att det blir ett händelserikt år så...).

• Meddelande borttaget
  • Sister of the Night

Omsis! :)

Haha, tja du, där, och vid Dirty Dancing - me like. DD är 80-talsnostalgi! :D (Och det har jag ju lite smak för, hehe...;))

Men annars är jag på! Highlander - yepp, jag ser parrallellen. Också stundvis vacker film, men Braveheart rockar fetare ;)

Det evrkar som att folk antingen gillar svensk film, eller klassar ut den totalt. Inget mellanläge. Stämmer det?
    Jag gillar den lite sträva framtoningen i svensk deckare (som hon rödhåriga polisen som åkte båge.... hum-hum... vad den nu hette?) Ofta är det en speciell känsla och en speciell typ av musik. Svårt att förklara, jag är ingen filmkännare av rang.

Oh ja, Yalla Yalla var bra!
    Jag uppskattade även "Masjävlar" :)

En tanke bara! Om man inte är jätteinsatt i svenska traditioner osv, kan inte just film vara ett rätt kul sätt att tillförskansa sig de bitarna? (Förutsatt att man tycker filmen är bra såklart, annars blir det ju så lagom kul *s*)

• nenne78

masjävlar är tokrolig, särskilt för en kulla som jag. Trots att ingen av skådisarna var från dalarna. Jobbar med data! HAAAAAAAAAA!!! *lol*

• nenne78

men ibland är det så SKÖNT att se en svensk film. Man behöver inte tänka, man hänger med i dialogen ändå. Bara mata in.

• Sister of the Night

Hej Nenne :)

jag tycker en av de intressanta scenerna är när hon pratar med kollegan i Stockholm - notera hur hon drar ut på orden och "coolar till" uttalen... (Och notera hennes farsas syrliga kommentar om att det inte går begripa vad hon säger. *fniss!)

Sen är det ju rätt gulligt när hon inser att "Jäklar, det är ju här jag hör hemma". Så rätt på nåt sätt. :) Apropå romantiska slut... ;)

• Sister of the Night

Jo, det kanske är det jag gillar. Också.
    Så avslappnat på nåt sätt.

• Sister of the Night

På vilken kanal hade Omsis hittat de transaliknande damerna tro? *zappar vilt utan resultat?*

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3