• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • kela81

trippa-vilken lyx med lokal vid vattnet....vi stog i valet eller kvalet att gifta oss i min gammla hemort eller där sambon döptes...det blev det senare, då det är mer praktist med allt som ska fixas innan då vi bor i närheten...Men det fanns inget vatten inärheten som det gör "hemma" lite synd!

maljor-ja Vill med skicka dem nu...liiiite tidigt kanske

• Trippa

Skulle gärna vilja skicka inbjudningskorten nu jag med! Men vi är inte färdiga med gästlistan.. och det är ju ett tag kvar! Planen är att skicka i början av Februari - det är också ganska tidigt, men vi gifter oss ju in Norrbotten och hoppas att få många långväga gäster. Tänkte ge dem en chans att fa med det i semesterplanneringen.

• maljor

Trippa

då kommer vi skicka dem ungefär samtidigt. Nästan alla våra gäster kommer ha minst 20 mils resväg och måste få tag på boende på en liten ort så därför vill vi ha ut dem i tid även fast alla tycker att vi är tokiga. men men

• Trippa

Maljor

Hahahaha! Jag har också fått höra att vi är tokiga.. En vän sa att folk kommer att "glömma bort" att vi ska gifta oss, eller att osa! Det tror jag inte alls på - jag skulle ALDRIG glömma bort någons bröllop! (möjligtvis att osa, men då är det ju bara att ringa och fråga) Däremot skulle jag uppskatta att få en inbjudan i god tid så att jag kan planera lite i förväg. Tänk så trist att behöva tacka nej till en väns bröllop för att man redan bokat sommarsemester..

• maljor

Trippa

Precis sådär tänker vi oxå. Eller att de ska behöva tacka nej för att det enda hotellet har fullbokat under den perioden (mycket turister på den lilla orten). Men vi har snackat med ställena så våra gäster får förboka till sommarpris fastän man egentligen inte får det =)

• Trippa

Vet vad du menar med liten ort... Orten där vi ska gifta oss är minimal! Har prel.bokad alla stugor i närheten - det finns inte ens ett hotell i närheten!

• maljor

Ok. Då är det en liten ort

Det finns egentligen 2 hotell på den orten vi ska vara MEN det ena hotellet har STÄNGT på helger!!!!

• Trippa

Konstigt med helgstängt hotell... Kan de inte hålla öppet om ni ber dem? Det borde ju vara bra business?

Själv hoppas jag att mina gäster inte blir förfärade.. Massor av stockholmare, fransmän, tyskar, italienare, etc i norrbottens skogar. hihi - tror att det kan bli kul. Boendet borde fixa sig hoppas jag... Kanske inte är glamoröst lyxhotell, men kan bli okej med stugor/vandrarhem etc..

• maljor

De ville inte ha öppet för "bara" 60 gäster så då s***er vi i dem... den finns en fyrstjärnig camping med små söta stugor oxå så ligger 20 meter från badstranden ung så vi tänkte boka dem och sedan fylla kylskåpen med frukost åt våra gäster =)

• Trippa

Det med stugorna var ju en jättebra ide! Jag kanske snor frukostideen... Det hade jag inte ens tänkt på.. (eller lite nattsnacks när de kommer hem efter festen, och sen gemensam frukost..)Håller med om att det var fånigt att säga "bara" 60 gäster. Det måste ju vara nog för att göra en god affär för dem! Well, vill de inte ställa upp så är de ju deras förlorade intäkter! Stuga vid badstrand låter hur mysigt som helst tycker jag. (det kommer vi också ha, iaf för hälften av gästerna.. Det blir först till kvarn principen..)

Svar på tråden 4 Augusti 2007