4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Det verkar som om de flesta av oss håller på att fundera över inbjudningskort just nu.. Någon som har bra ideer eller tipps? Man vill ju gärna få till något med klass och stil, som är unika utan att kosta skjortan. Hur funderar ni? Vore kul att veta.. En annan fundering jag hade - hur många har ni bärättat för redan?
Jag kommer också att gifta mig 4 aug 07. Kyrkan i Njutånger (Hälsingland) och restaurang är bokad. Har även prel bokat fotograf och dj så nu ligger vi lågt ett tag.
Hallå tjejer (och killar!) Kul med ny tråd!
Trippa: vi gifter oss också i norrbotten! Var ska ni vara?
Vi har bokat festen, pratat lite med vigselförrätteren, kollat en del på kläder oc börjat spåna på inbjudningskorten... Känns inte så mycket men det kanske det är med tanke på hur länge det är kvar...
Vi har bara berättat för närmaste vännerna ( de som ska vara toastmaster och madame - samt mina närmaste vänninor och systar) familjerna ska vi berätta för till jul
4/8
Låter jätte bra med lite tips om inbjudningskorten. Själv har jag lite idétorka och tar tacksamt emot alla tips. Jag hade tänkt tillverka dem själv. Någon som har tips?
Hej Mysprick (och alla andra så klart), kul med en annan som ska gifta sig i norrbotten! Vi kommer att hålla till på Sörbyparken. (ligger 5km utan för Boden) Ser ut att vara fint, alldeles wid en sjö, och alla stugorna runtomkring prel bokade.. Jag hade stora problem att hitta någonstans i trakten som tog mer än 100 gäster. Men sörbyparken tar 350 sittande! (www.sorbyn.se/index_parken.htm) Vart ska ni vara?
Trippa! Vi ska vara i arjeplog. Inte lätt med lokaler där heller, vi vet inte hela gästlistan heller... runt 90-100... Det får bli på ett av hotellen där... Men det känns bra, de är ritkigt tillmötesgående!
Jag har tidigare haft en del frågor i andra trådar ang. klänningar, så jag slänger ut en här med
Vi åker till indien över jul och min första (pengasparande) tanke var att sy upp en klänning där, alltså prova här hemma och ta med kort på den modell jag vill ha. Men nu i veckan har jag fått ett stipendie , så jag skulle ha råd att köpa en klänning i Sverige...
Hur skulle ni göra? Det känns ju rätt bra att ha butiken nära, och förstå språk och sånt...
Sen brkar ju klänningarna här vara lite styva, typ som en insydd korsett, och det undrar jag om man får i indien... Tankar om detta?
Mina inbjudningskort kommer se ut så här, vita papper med mörkbrun text, en vit orkidee upp i vänstra hörnet, sedan kommer de skickas i vita pappboxar med genomskinligt lock.. =) Såg liknande på nätet men de låg i silkesboxar (blir lite för dyrt).. Köpte orkideerna idag! ska bli kul att få börja pyssla.
nu har vi nog enats om inbjudningarna. Nu gäller det bara att hitta materialet som vi vill ha. Det blir panduro till helgen så får vi se om allt finns..
Jag har inte äns börjat prata om hur inbjudningarna ska se ut med M2b.. Men jag antar att det är smidigare om jag först klurar ut hur jag vill ha det själv. Sen får jag sälja den ideen. På något sätt vill jag ha en vision om färger, dekorationer, och annat innan jag bestämmer mig för hur inbjudningarna ska se ut..