• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Zeta-2007

Mysprick

Jag har sytt upp kläder i indien. Hamnar man hos rätt skräddare kan de sy i stort sett vad som helst och superbilligt! Men de kan också vara rätt okunniga i "västerländskt mode"... Jag skulle sy upp en balklänning och den blev totala katastrofen, har aldrig använt den. Men de är sjukt billiga så jag tycker absolut du ska testa, man har råd med ett "misslyckande"! Min långa sidenklänning gick på 500kr. Se till att ha god tid på dig bara så du kan göra ändringar! Och kolla referenser!

• Melleni (4/8-07)

ush tjejer.. är så ledsen. killen och jag har bråkat för första gången. känns inte alls bra. vi har aldrig rikigt bråkat under våra 2 och ett halft år. Han har fått mig att känna mig på oduglig. vad ska jag göra. känner mig för ledsen för att kunna sätta mig ner med honom och prata. De känns som en stor sten har satt sig i min mage. Gillar de inte alls. fäller några tårar.....

• patriks brud

Ta det lugnt och ta upp det lite "perifert" om ett tag och berätta hur du kände dig. När det är lugnare kanske ni även kan reda ut det ni bråkade om. (Har dock inte själv så mycket erfarenhet av bråk, så jag vet inte hur bra mina tips är.)
    Men har ni kommit så långt med ert förhållande att ni har bestämt er för att gifta er kommer ni säkert att klara er ur det här. Det finns ju de som säger att förhållandet stärks av lite kriser då och då...

Lycka till! Det löser sig säkert!

• Trippa

Hej Melleni, Hoppas att det känns lite bättre nu.. Killar är bra pa att dra till med taskiga saker som far en känna sig värdelös... Det är som de inte kopplar att de som de säger ALDRIG gar att ta tillbaka. (även om de inte menade vad de sa) Vi brakar inte ofta heller.. Men jag förstar precis hur du känner dig. Inte bra att ga till personangrepp när man brakar.. bättre att braka en beteelse/sak/irritation. (sitter inte vid svensk dator som ni kanske märker) Upp med hakan och berätta att du tyckte att det var kränkande och taskigt! Kram Trippa

• Melleni (4/8-07)

patriks brud
    Trippa
    Tack snälla ni. vi har pratat rikigt ordentligt. men de pinsama va att han drog in sin mamma i det här. så pinsammt. Men han va ledsen för de han gjort och ville verkligen inte förlora mig. Som tur är hans mamma väldigt rar och förstår sig bra på sina barn. Men att hon vet saker om rör vårt sex liv är inte direkt kul. Jag kan fortfarande känna mig väldigt sårad. Men vad gör man när man älskar någon.

• patriks brud

skönt att det verkar ha löst sig! Och det där med mamman... endel känner ju att de måste hålla sina föräldrar updaterade med allt. Det är bara vara tacksam över att svärmor är en trevlig person (tänk vad mycket värre det kunde varit ).

• kela81

hej Hoppar inn här jag med...vi gifter oss den 4/8 vi med ...självklart I grödinge kyrka utanför stockholm. Festen blir på grödinge byggdegård.

Håller på och skissar på inbjudningskorten och festprogramet.
    Försöker hitta på hur jag ska decorera ochså....men så mycket mer har jag inte hunnit. Väntar på att min tärna och jag ska ha tid att börja prova klänningar...det blir väll till jul nu när bägge är lediga

Borde kolla på mat och fotograf ochså har jag en känsla av....

• Melleni (4/8-07)

smartiz

Välkommen

• Melleni (4/8-07)

smartiz

Hur gamla är ni då? och hur länge har ni varit tillsammans.

Våra åldrar är jag 25 och han 24. Vi gifter oss på vår tre års dag men har kännt varann ett tag innan med.

Svar på tråden 4 Augusti 2007