• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Trippa

Wow! grattis, var hitted du det någonstans? Superbra pris tycker jag!

• kela81

ja..maljor Vilket superpris! Vart hittade du dem nån stans?

• maljor

Tro det eller ej men ICA MAXI sålde ut eftersom de ska sluta med dessa glas. De hade champagneglas, vitvinsglas och snapsglas oxå när jag var där. Ölglasen som jag oxå hade velat ha hade de inte =(

Men jag är glad iaf eftersom det vart billigare än att köpa glas på IKEA

• kela81

maljor-bäst att skynda till ica maxi då..d.et kanske, kanske kan vara samma sak här Champangeglas behöver vi....vit/rött/öl och avec glas finns i vår lokal.....

• maljor

smartiz

Jag pratade med dem i affären och det lät som att det skulle vara i hela sverige. Ringe dem och hör, bad dem här lägga undan 20 fpk åt mig

Det finns dricksglas i lokalen där vi ska vara men de matchade inte riktigt och så var de fula så vi köper nytt. Har redan köpt champagneglas av en tjej här på bt. 70st för 250spänn

• kela81

maljor-va bra...ska ta en sväng förbi maxi i kväll då om jag hinner få hem sambon (och bilen) i tid

• Mysprick

Halloj tjejer! Har varit borta från tråden ett tag, men nu har jag hittat hit igen
    hade nästan bestämt mig för klänning då en kompis (?) sa att det "inte är en brudklänning om den har axelband". Blev ganska sänkt av detta...
    Men försöker ta nya tag och har bestämt mig för att inte prata bröllop alls med denna tjej. (Hon sa också att jag inte kunde ha kallor i min bukett, för det har man bara på begravning)

Hur mycket kostar era klänningar?
    Jag tror jag kommer köpa min i Sverige ändå.

• maljor

mysprick

Tror att din "kompis" är lite avundsjuk på att du ska gifta dig.
    Klart att det är en brudklänning om den har axelband, värsta sk*tsnacket jag har hört.
    Och kallor i en bukett blir ju faktiskt mer och mer vanligt och det är hur snyggt som helst.
    Lyssna på oss som vet något istället för en missunnsam sk kompis!

Köpte min klänning för 3100 men har börjat fundera på om jag kanske ska ha en med stooor kjol och släp istället för den relativt enkla jag valde. Får se hur det blir

• Mysprick

Majlor
    Vet vad du menar, jag skulle ha en enkel klänning, men ju mer jag provar desto vidare kjol vill jag ha... Nu när jag dessutom fått oväntade pengar, kan jag gå upp i prisklass, inte nödvändigt, men väldigt roligt. Man vill vara en prinsessa

• Melleni (4/8-07)

Köpte min klänning för halva priset. 3425:-
    Årets modell. Hade turen att gå förbi en äffär som skulle upphöra. Så snygg och sån tur hade jag.

Svar på tråden 4 Augusti 2007