• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Bruden blå

Här går det rasande fort frammåt, en hel del är klart faktiskt.

Våra ringar: Bestämt vad vi vill ha och vilken text, skall beställas i nästa vecka när mina sista stenar kommit.

Brudklänning: Köpt, sista justering hos sömmerska återstår

Näbbklänning till dottern klart.

Handväska till mig och dottern inköpt

Smink och hår bokat

Kyrka o präst bokad

Psalmer och in samt ut musik klart

Bröllopssvit bokad

Bordsplacering (ljushållare) klara

Meny och dricka bestämt

Bröllopstårta bokad

Stenar till min vigselring inköpta

Gästbok köpt

Smycken klart

Tiara klart

Champagneglas inköpta

Inbjudningar tillverkade och texten bestämd, kuverten frankerade, skall bara skrivas ut.

Servetter inköpta

Så läget är helt under kontroll här. Mycket återstår, men än så länge känns det bra.

• kär & galeb

Stefans fästmö....
    Om jag minns rätt från en annan tråd så skulle du gifta dig i Kungsbacka. Såg att du bokat frisör får jag fråga dig vem du har bokat och om de var dyra??

• Stefans fästmö

kär o galeb

Det stämer att jag gifter mig i Kungsbacka. Jag har bokat Klipptornet, de ska vara bra. Det kostar ca 1700 kr. Men tyvärr har de bara en som gör brudduppsättningar, så hon är upptagen den 4 aug... Men jag kan kolla med vänner om andra bra frisörer där, om du vill? Vore kul med en Kungsbackatråd där vi kunde ge varann råd o tips om såna saker...

• kär & galeb

Stefans fästmö...
    Ok ja du får gärna höra dig runt hade jag verkligen uppskattat! Vi gifter oss den 30 Juni. En kungsbacka tråd hade varit kul! Har du stött på någon annan som gifter sig i Kungsbacka??

• kela81

oj va långt ni hunnit allihopa jag känner att jag ligger långt efter...det mesta är bara på funderar stadiet fortfarande....

Klänning köpt, ris köpt, ljushållare köpta, kyrka bokad och lokal lika så...det är det som är klart......

Sen så sitter jag mest å nojar mig för att nått ska ha blivit fel...tex att kyrkan glömt mig eller nått
    Sambon hålle rpå att bli tokigt på mig

• tezzilezz

smartiz
    känner igen mig i det du skriver, har dubbelkollat det mesta o min sambo blir snart tokig...=) ja stressar mest upp ig i onödan tror ja, några kompisar till oss planerade sitt bröllop på fyra månader o det var jättefint!! Var dock inte själv med på bröllopet men alla andra har berättat!! =) SÅ ja e inte så oroad längre... det kommer gå bra!! =)
    ...hoppas jag i alla fall..=)

• Bruden blå

Inte skall man oroa sig om man inte hunnit så långt i planeringen än, det viktigaste är ju att kyrka, lokal och eventuell fotograf är bokade vid det här laget, eftersom vi gifter oss en av dom populäraste helgerna på året så går ju lokaler och tider åt fort.
    Har idag betalat vår bröllopssvit och igår bekräftade vi bokningen på bröllopstårtan. Känndes bra, då dom bara kan göra 5 bröllopstårtor per helg, och vi var dom 3e som bokade.
    För min egen del så gillar jag att ha kontroll och veta att jag absolkut inte behöver stressa. Och med två små barn så känns det bra att bli klar i god tid.

• kela81

tezzilezz - skönt att man inte är ensam då Ska nog dubbelkolla kyrkan...men sen så får jag ge mig

Bruden blå_du har så rätt så....fast oj då Fotograf det har jag inte kollat än Nä...men det måste jag faktist göra....

• maljor

nu har vi spanat in oss på en bröllopsresa men ska vi ha råd med den så måste vi spara som bara attsingen =(

annars börjar allt annat falla på plats. Ska ringa och dubbelkolla så att allt verkligen är bokat för oss och sedan är det dags att skriva ut inbjudningskorten

• Stefans fästmö

kär & galeb

Jaha, jag antog att du gifte dig 4 aug eftersom tråden heter det, har ni bytt datum? Men då är ju Klipptornet kanske ledigt, ring o kolla!

Vi får väl starta en Kungsbackatråd! Det fanns en i somras men den dog ut...

Svar på tråden 4 Augusti 2007