• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • maljor

Vad roligt att det är så många fler som ska ha blått - vi med!! Fast vi har valt en tiktigt ljust blå, en mörkt blå, cremefärgat och silver till det, hur snyggt som helst ju

Vi kommer ha fresia (möjligen hortensia, beror på vilket man får tag på) i bukett och dekorationer. Finns i jättefin blå färg =)=)

mysprick

vi kommer skicka ut våra i slutet på februari eftersom vi har många resandes gäster.

• Stefans fästmö

maljor

låter hur fint som helst! hortensia vet jag hur de ser ut, men hur ser fresia ut? jag har inte bestämt exakta blommor än, floristen nämnde riddarsporre och nån blåklocksliknande blomma, sen blir det nog vita rosor o liljor, kanske nån röd eller rosa ros eller gerbera som bryter av lite. som bordsdekoration har vi tänkt ha näckrosor! vi bor precis vid en sjö så vi tänkte paddla kanot nån dag före o plocka näckrosor...

• kela81

hej tjejer Oj va ni jobbar på...jag ahr ju köpt testsaker till korten men inte hunnit gjort nått....ligger fortfrande sjuk...och nu på diet ochså...magen verkar inte villja ge med sig....så det är ris, kokt potatis och the...typ...minskar i vikt gör jag ju iallafall Inte bra nu när jag redan köpt klänningen
    nä...nu ska jag inte gnälla å förstöra stämningen här.....

ska lägga mig i soffan å se om aftonbladet tv eller club tv vissar sina bröllopsprogram *nya favoriter*

• maljor

Stefans fästmö

den där blåklocksliknande blomman är fresia
    Vilken tur ni har som bor så... själv bor man mitt i en storstad =(

Själv har jag väl inte hundraprocentigt bestämt mig för hur min bukett ska se ut men det hinner ordna sig... har ju nästan allt annat klart nu så jag har tid till att fundera

Var och träffade fotografen igår och det slutade med att vi bestämde ett dyrare paket än vad vi först hade tänkt så nu blir det att punga ut med 3000 till då =/

• Stefans fästmö

maljor

aha, tackar! Då blir det nog sånt o riddarsporre då... ;) Jag komer nog lämna över lite till floristen, säga vilken typ av bukett o vilka blommor o så får hon lite fria händer, kan bli spännande...

ja det är härligt, vi bor i Angered, norr om Göteborg så har ju nära till storstaden men även jättenära till naturen!

Förstår er när det gäller fotografen, blir lätt att man vill ha mer när man väl börjar titta... Vi ska ha en kompis som fotar så det blir billigare, hoppas det blir bra oxå! :D

• Stefans fästmö

smartiz

stackare, inge kul å va sjuk! krya på dig o passa på att frossa i bröllopstidningar o -program när du "får"! ;)

• Bruden blå

Stefans fästmö
    Låter som om ni har full koll på färgtemat, låter fint.
    Vi kommer gifta oss ute på en av mälaröarna i stockholm.
    Sitter just nu och funderar på brudbukette. blå är jag jättesugen på. Försöker hitta någon tålig blå blomma som man kan ha i brudbuketten.

• Stefans fästmö

bruden blå

Ja, jag vil oxå ha blått i buketten, blev jätteglad när floristen nämnde flera blå blommor, kom inte på så många själv... Fresia är ju fin o riddarsporre, sen älskar jag liljor så det blir nog vita såna... Om du vill ha idéer så är ju svartbrud.se ett säkert tips, hon har hur många bilder som helst!

• maljor

Kände ändå att det är värt pengarna vi kommer lägga extra eftersom det blir fler, större bilder som sitter i ett läderalbum så det är väl inte så farligt ändå.

Börjar få lite panik med mina servetter nu som jag ska sy... måste nog börja ordentligt med dem idag =/

• tekanna

Hej!
    Jag är ny här i forumet. Jag och min sambo ska gifta oss just den 4:de augusti i år. Hoppas det är ok att följa tråden här...
    Hur många är det egentligen här som har valt det datumet?
    Hur långt är ni komna med planeringen?

Svar på tråden 4 Augusti 2007