4 Augusti 2007
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?
Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.
Hejsan
Va i går och provade brudklänningar för att se om jag ville bytta till en fin halterneck klänning som jag fått syn på. Jag har ju redan köpt en men jag råkade få syn på en annan och va tvungen att åka och prova så jag inte ångrar mig i val av klänning. så jag provade och tyckte den va jätte fin men när jag kom hem och provade den jag hade hemma så fick de mig att inse att den är mycket finnare och det är den jag ska ha.. den är som gjord för mig helt enkelt. Så den blir de. Jag fick även veta att klänningen är vit inte ivory som jag trott hela tiden. Ivory är ju som gammeldags vit. Så nu kan jag köpa den vita fina slöjan jag tittat på så många gånger men inte kunnat köpa pga färgen. Förstår inte hur jag kunnat fått allt om bakfoten när de kommer till de men men så kan de va.
Gudinnan
Är det många kuvert?
En modell är ju att packetera dom i ett vadderat kuvert o antingen bära med dom som handbagage, eller att helt enkelt posta dom till dit du ska.
maljor
Gu vad kul o hitta en fin korsett till så bra pris. Alltid kul o göra fynd.
Kul också att ha bestämt datum för o få ut korten.
Vi har inte lika bråttom, men vi har ju o andra sidan precis skickat ut save the date magneterna, så det känns lungt för stunden.
Bruden blå
Ja det är knappt så att man kan hålla sig från att visa m2b
Allt börjar kännas så verkligt iom korten så nu kan man få lite pirr i magen. Längtar så otroligt mycket =)
bruden blå
Vilka band har du köpt till era kort? Vad kostar de? Vi räknade på vad våra band skulle kosta - herregud, blev ju lätt tusenlappar för att kort och alla gäster!!!
Så nu vill vi hitta nåt billigare än Panduros 10-16 kr/meter...
maljor
Har du beställt från dem? Var lite svårt att se om de var fina tycker jag... Annars lät det ju som att man kunde få rabatt om man köper mycket, och vi lär behöva nästan 200 m sammalagt...
Stefans fästmö
Vi har jättetunna mörkblå band, tror dom kostade 1 eller 2 kr / meter på panduro.
tänkte först ha ca 1 cm breda band. Men provade hur det skulle se ut med två guldmetallringar på bandet och det var klart snyggare med tunnare band.
Annars brukar band i diverse färger finnas på erbjudande hos sidenkarlsson på drottninggatan i stockholm (en trappa ner).
Där köpte jag för någon vecka sedan ett par meter med ljusblått bredare band också för typ 1 kr metern.
gäller o hålla utkik o antingen köpa färdiga rullar eller billig metervara. vi har ju tid än o leta så kolla lite då och då om du har tid o leta.
Bruden Blå - det är 65 st men vissa kan jag nog skickar från USA.. men problemet är att de ska skickas i boxar eftersom det sitter en blomma på varje inbjudan.. Och boxarna är ganska stora.. Ska ta med dem till jobbet och få kartongen inplastad och hoppas på att de inte trampar på den när jag checkat in den!!
Gudinnan
Ahh boxar, då var det nog värre. Då får du nog ta en resväska med sånt där hårt skal och packetera dom i. det borde vara det säkraste alternativet för att få dom fram i helt skick. om inte boxarna är ihopvikningsbara? i så fall kan du ju vika dom så dom blir platta och packa dom platt.
bruden blå
Aha, ja vi tittade på lite bredare band, vi ska inte ha guldringar på så då är det snyggt med bredare band tycker jag. Vi bor i Göteborg, såg jättefina band i en affär här (KnappKarlsson) men de kostade 25 kr metern! Och vi behöver som sagt nästan 200 m sammanlagt, har band runt alla korten... Så det går ju inte! Såg i Panduros katalog att de har satinband för 30 kr/9 m, ska kolla om de är fina nästa gång jag är i stan...
Stefans fästmö
Japp, beställde 50 meter brett band (38mm) för 254 (tror jag att det blev) med frakt. Tog bara nån dag att få hem det =)