• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Melleni (4/8-07)

funderar på detta med inbjudan. Hur stort bröllop vill jag igentligen ha.. som de ser ut nu så är vi 93 på gästlistan och de är stort för mig. Vill jag ha så stort om inte vilka ska man ta bort?

Va på bröllopsmässan i helgen på grand hotel och kände inte att de va något för oss som redan kommit så långt planering. Saknade också insperationen av själva mässa. allt som ställde ut stod lite var stans. hade varit bättre om allt hade varit mer samlat, ex ringar på ett ställe... osv. Saknade florister, frisörer, fler ex på saker som dukningar. Men trevligt va de i alla fall.
    Pratade med Vicktoria Kratz på mässan som ska sjunga på vårt bröllop. hon berättade att de såg lungt ut de datumet va hade bokat henne så de skulle inte vara några problem. Yee tänkte jag. Vi pratade även lite om låtval och hon nämde att inte hacka upp sig på de utan välj de ni gillar så kan hon göra om låtarna, visa i alla fall. de kändes bra, har haft svårt att hitta några.

• Bruden blå

Melleni (4/8-07)

Man ska bjuda dom man verkligen vill ha där.
    Man ska inte tänka alla om, men o måsten.
    Tänk med hjärtat när ni bjuder, då blir det inte fel.
    Om 10 år när ni blickar tillbaka, vilka finns då kvar i ert liv, vilka vill ni ha delat den här dagen med?
    Bjud dom som ligger er närmast hjärtat. Lycka till.

• Gudinnan

De som haft roliga och riktigt lyckad bröllop säger:
    - Gör som ni vill och känner, lyssna inte på vad andra tycker och tänker hela tiden, bjud de ni verkligen känner att ni vill dela denna dagen med. Inga måsten!

Det är ert bröllop, det är er dag!

Jag tycker det är svårt att tänka så här men jag försöker verkligen!

• tezzilezz

chrissa - ja håller med, hade varit skönt om bröllopet var det enda man behövde tänka på... men d e ju svårt o gifta sig om man inte har några pengar ilket blir resultatet om man e arbetslös...?!

Ja pluggar för tillfället o ja tycker det e svårt nog att få ihop pengar nu...
    Men d får lösa sig!!

• tekanna

Så, då var flytten överstökad. Ok, flyttkartonger överallt ännu men nu är det ju mest att komma i ordning.

Det verkar som om ni jobbar på med bröllopsplaneringen. Själv ligger jag nog sist av oss alla. Kyrka och lokal bokad. Gästlistan klar. Inbjudningskorten ska i det närmsta börja tillverkas och sen skickas ut. Fotograf, frisör ej bokat. Klänning ej beställd osv. Får jobba på lite nu så jag kommer ikapp...
    Har nyligen valt färgerna gammelrosa och silver/grå. Jag var först inne på ivory och guld, men M2B ville ha rosa (!). Och det var jag väl inte så svår-övertalad till. Gulligt och kärt.

• kela81

hej tjejer Oj va ni har kommit igång och börjat skriva nu då
    Ska läsa sen när jag har tid-och framförallt ork

Välkommna alla nya!

Vi ska träffa en fotograf och kolla hennes portfolio på torsdag-hoppas att det känns bra då....sen så ska jag fixa inbjudninagrna, måste köpa papper, men fick 20% rabatt kort på mässan så jag ska fösöka räkna ut hur mycket jag behöver till program och allt ihopa och köpa på en och samma gång...

Ni som ska ha tärna-hur gör ni-betalar hon sina kläder eller gör ni det?

• tezzilezz

ja, d där med tärnan o om hon ska betla själv har ja med funderat på men kommit fram till att om vi ska stå för 2 tärnor o 1 marskalks kläder så blir d rätt dyrt! så vi har sagt att de får stå för d själva men då får d nästan bestämma själva vad de ska ha på sig oxå.. Fast ja har sagt att ja måste godkänna det då! hur gör ni andra?

• thebrud

Vi gifter oss också den 4/8. Har snart skickat ut alla inbjudningskort....96 st blir det...puh.....verkar som att de flesta tänker komma :) ROLIGT!! Känns lugnt just nu,ingen stress men antar att den kommer ju närmare det blir...eller? hihi

• kela81

tezzilezz-mmm....det är ju en bra idee...de får stå för det själva och välja själva...så länge det är i rätt fäger och inte för konstigt....'

thebrud-hej och välkommen...blir det 96 gäster eller inbjudningskort

• tezzilezz

mm, precis..=) Det blir ju en sak till att inte tänka på i budgeten...

Angående bröllopsresa.. ni har säkert diskuterat det 100 ggr... Vi har nu äntligen bestämt oss förr Kroatien och Dubrovnik!! Är det någon mer som ska åka dit??

Svar på tråden 4 Augusti 2007