• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • tekanna

Så då har även vi börjat komma igång "på riktigt" känns det som. Inbjudningskorten är i det närmsta klara. Lite finlir kvar på texten som ska stå där - vi har lite olika uppfattningar. Vad har ni skrivit??
    Angående osa så har vi satt 4 juni, liksom många andra här tydligen.

Har även varit och tittat på kläder. Från början var tanken att vi skulle hålla lite lägre budget och köpa en lite billigare klänning till mig och hyra till honom. Men så kommer vi ut i affärerna och han vill prompt ha en egen frackcoat (eller hur det stavas) och de klänningarna jag gillar kostar ju lite... Ok, inte 12000 kr (som några av er), men en god bit på vägen iaf. Hmm... Vår budget spricker ju redan här!

• kela81

tekanna -välkommen till klubben för spräckta budgetar min klänning gick ju över med 50 % typ

• Melleni (4/8-07)

Idag hade jag en dag med ångan för bröllop.. Fick en hel del fixat. Bara en månad kvar tills de är dags att skicka inbjudningskorten:)Inbjudningskorten har vi själva gjort. Blev väldigt nöjd över de. Killlen är ju så duktig när de kommer till photoshop.
    Förstå snart bara fem månader kvar.. de går fort. Oj oj..

• maljor

Vi har fått en del svar på inbjudningarna så vi kommer inte bli helt ensamna iaf ;)
    Ska göra klart rispåsarna i helgen hade jag tänkt oxå men just nu är jag så dunderförkyld så jag sover nästan bara =(=(

• Melleni (4/8-07)

maljor
    Oj redan skickat de... Inte illa.

• maljor

ja vi skickade dem i veckan. 3/4 av våra gäster kommer resande långväga så vi tyckte att det var bäst

• tekanna

smartiz
    haha... jo, det är väl bara att inse fakta och förstå att om man vill ha allt man drömt om så kommer det att kosta. men å andra sidan så är detta once in a lifetime...

• Cecilia.A

Vi gifter oss oxå 4 augusti 2007. Har läst någonstans att denna helg är är den vanligaste under året.

• Cecilia.A

Vad långt alla verkar ha kommit. Är det verkligen så brått?
    Vi har inte ens skickat inbjudningskorten än...
    Klänningen har jag dock valt. Hur snygg som helst!

• thebrud

OJ! Visste inte att Maggie Sottero var så in i nordens dyr! :) Hehe...är det någon som har koll på butiker inne i Stockholms city som är bra? Hade tänkt mig runt 5000 kr...har en klänning som jag vill ha som ser ut såhär: www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=1&style=AD1011 Någon som sett liknande någon annanstans?

Svar på tråden 4 Augusti 2007