• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Gudinnan

Sussili - jag bhar också hört att någon annan som tex tärnorna, bestman eller värdparet brukar göra festprogrammet. Men jag är ett sånt himla kontrollfreak så jag kommer nog göra dem själv. Jag har tom redan börjat. Eller så kommer vi göra själva layouten och hälften av innehållet så får några andra göra resten..

• Sussili

Nu har jag haft ett litet samtal med sambons dotter och vi har kommit överens om att hon får göra festhäftet. Hon sa att hon vill ha en samling bilder från när jag var liten, tonåring, i 20-årsåldern (jag är 41 nu ifall någon undrar ) och några foton tillsammans med min blivande. Samma typ av foton gäller då även för honom förstås. Sedan får jag skicka (hon bor i en annan stad) bordsplacering och annat som jag vill ha in i häftet till henne så tar hon med det också. Hon skulle göra ett förslag på layout så att vi kan ha samma på kyrkohäftet (som jag själv ska göra)

• Stefans fästmö

Vi har bestämt hur festhäftet ska se ut, ska göra själva utsidan (som matchar övriga trycksaker) och bordsplacering mm, sen ska nog våra föräldrar göra lite själva, typ nån sång o så, det är tradition i min familj... Jag har oxå tänkt att det är kul att ha bilder på oss som små o tillsammans.

Bruden blå: kul att det redan finns en blå tråd! ska börja hänga är oxå... :D

• thebrud

smartiz: Det blir ca 96 gäster så vi har inte behövt skicka inbjudningskort som galningar iaf :)

har någon koll på var man hittar fina men inte alltför dyra brudklänningar i Stockholm? Ska åka ner dit till min moster och kolla lite....hittade Maggie Sottero på ett köpcentrum i Södertälje..Princess...heter det så tro? Eh....iaf..vet någon om det är ett bra ställe?

• kela81

thebrud-billiga vet jag inget om Finns det sånna Jag tycker iallafall att bröllopskällan är den bästa butiken, trevligas och hjälpsammas personal.

• cafebi

thebrud

kan rekommendera www.millybridal.com har beställt min Maggie sotero kopia därifrån totalt 1800kr!!! gå in och kolla på Kina tråden här på torget.

• maljor

nu har vi varit och lämnat in inbjudningskorten på posten... borde komma till folk på alla hjärtans dag

• thebrud

Tack för tipsen!! Ska genast kika på dem! Är det för övrigt någon som vet vad en Maggie Sottero klänning ligger i pris? På ett ungefär?

• cafebi

Hej

Dom ligger på en 11000-13000 om du köper här hemma eller beställer en äkta.Dyrt.

Vilken rolig ide att skicka ut inbjudningarna til alla hjärtans dag, har inte haft en tanke på det..

• tezzilezz

men är onte det ett ganska rimligt pris för en maggie sottero? ja betalar 12000 för min...?

Svar på tråden 4 Augusti 2007