• patriks brud

4 Augusti 2007

Eftersom alla augustitrådar verkar ha stängts öppnar jag en ny.
    Finns det fler som gifter sig då och vill dela med sig av sina planeringar och funderingar?

Jag gifter mig den 4/8 i Tyresö kyrka.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007
  • Stefans fästmö

Bruden blå m fl som har färgtema blått-vitt-guld (med varianter) - vore det inte kul att ha en tråd dr vi kan diskutera dekorationer? Såg att det finns en sån för grönt-vitt o blev sugen på att starta en egen... Vad tycker ni, hänger ni på? :D

• kela81

vi kommer med att ha osa 4/6

Ikväll så ska vi åka å träffa fotografen Hoppas att hon är bra nu Är det nått speciellt man ska tänka på?

• maljor

inbjudningskorten är klara!!!!!! nu ska jag bara hålla mig några dar till så ska de postas!

• kela81

maljor-bra jobbat!
    Och vi har bokat fotografen nu Vi var och träffade henne och hon verkar superbra så...skönt att kunna bocka av det med.....

• tezzilezz

oj, vilket sent datum jag satt nu inser jag, har satt osa datum 30 juni... behöver man verkligen mer än en månad på sig efter att man vet hur många som kommer? Känns som om man kan fixa det mesta innan?? nu blir ja lite orolig...

• Bruden blå

tezzilezz

Nä man behöver knappt någon tid alls efter osa att fixa. Alla bokningar är ju liksom redan gjorde innan osa, man skall bara ringa runt o bekräfta antalet gäster. Själv tänkte vi ha osa runt 3 veckor innan bröllopet.

• cavatina1

Hejsan,
    ang tärna: Vi betalar självklart till tärnan eftersom vi vill att hon skall ha en klänning i vårt färgtema, hon hade nog inte heller köpt en så dyr klänning om hon inte varit tärna. De flesta jag vet verkar betala för tärnan och bestman.
    bröllopsresan blir till caribien, det skall bli jätteskönt :)
    Vi gifter oss i slutet av aug och kommer att ha osa 2 mån innan.

• cafebi

Angående osa

Vi har satt två månader innan av erfarenhet från andras bröllop och egna " vanliga" fester. Tyvärr är det så att det alltid är några som inte hör av sig och man vill kanske inte ringa dom direkt utan ge dom några dagar extra. Den är det semestertider. Och hade ni tänkt ha bordsplaceringen med i festprogrammet är det rätt skönt att ha några dagar extra för att man ska hinna sätta ihop dom. Jag lovar dom där sista dagarna går snabbt, sen har man tid till att fundera ut bordsplaceringen extra bra. Och kunna ligga på stranden och njuta så man får en fin bränna:)

Detta är vad jag tycker, men alla gör ju självklart som dom vill

• Sussili

Har en fråga; ska man göra festprogrammet själv eller är det vanligt att någon annan gör det? Pratade precis med min sambos dotter och hon sa att brudparet absolut inte gör festprogrammet själva, de får heller inte se det innan bröllopsfesten. Vad anser ni om det? Själv så hade jag räknat med att göra det själv men nu blev jag osäker.

Svar på tråden 4 Augusti 2007